‌رئیس جمهور برای حضور در بین مردم عسلویه اهمیت نداد
تاريخ ارسال خبر : 15 ژانویه 2016 | ساعت 15:16 | کد خبر: 34538 | sv196 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه با اشاره به دو مرحله سفر روحانی به عسلویه گفت: کتبا و شفاها از وی خواسته‌ام و درخواست مردم را گفته‌ام که بیایند و در جمع مردم شهرستان حضور یابند اما متاسفانه این کار انجام نشده است.امام جمعه

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: نشانه فرد مومن، دوری از گناه و ناپاکی و رعایت تقوای الهی است.

وی به اهمیت سبک زندگی اسلامی و سیره نبوی اشاره کرد و افزود: کسی نیست که سیره عملی پیامبر (ص) را نشنیده و نخوانده باشد، بلکه به آنچه می‌دانیم عمل نمی‌کنیم.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه باید اهل عمل باشیم خاطر نشان کرد: اسراف معصیت است، می‌دانیم اسراف حرام است اما دانسته اسراف می‌کنیم و الگوی به تمام معنا باید زندگی پیامبر اسلام (ص) باشد.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه خیلی از ما امروز الگوی‌مان پیامبر (ص) نیست، همین مهمانی‌های ما مطابق با سیره پیامبر (ص) نیست؛ رقابت منفی و چشم هم‌چشمی در مهمانی‌ها هست و سفره‌های آنچنانی را برای کسانی پهن می‌کنیم که صاحب مال یا مقام و منصب هستند؛ اگر به این شیوه زندگی کنیم و از پیامبر (ص) الگو نگیریم ما محبوب خدا نخواهیم شد و در واقع باید پیامبر (ص) الگوی ما شد تا محبوب خدا شویم.

لزوم عمل به دستورات رهبر انقلاب

وی در خطبه دوم نیز به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار بیانات مهمی داشتند و در خصوص انتخابات به دو نکته مهم اشاره فرمودند؛ یکی حضور مردم در انتخابات و دیگری انتخاب اصلح که باید بیانات معظم‌له را در دستور کار قرار دهیم.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات یکی از عناصری است که دشمن را ناکام می‌گذارد افزود: حضرت آقا فرمودند اگر نظام را قبول ندارند و من را قبول ندارند برای حفظ اقتدار کشور باید حضور پیدا کنند؛ هر فردی از ملت باید این احساس مسئولیت را داشته باشد.

هاشمی‌نژاد ابراز داشت: درباره انتخاب اصلح هم فرمودند سعی کنیم درست انتخاب کنیم، حالا انتخاب کردیم نتیجه هم درست نبود شما سعی خودت را کردی و خدا هم راضی است.

وی تاکید کرد: رای مقدس است و نباید با معیارهای مادی سنجیده شود، به لیست‌ها نگاه کنیم، اگر افراد مومن و متدین و انقلابی، لیست را تایید کردند اعتماد کنیم اما اگر افرادی که دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است لیست بدهند نباید به لیست آنها اعتماد کنیم.

امام جمعه عسلویه یادآور شد: باید چشم و گوشمان به مقام معظم رهبری باشد و هدایت‌های ایشان راه را برای ما روشن می‌کند، باید بگردیم افراد مخلص و دلسوز و دیندار پیدا کنیم که به صلاح مملکت و اسلام باشند.

پیام عزت و اقتدار نظام اسلامی در توقیف تفنگداران آمریکایی

هاشمی‌‌نژاد به توقیف شناورهای آمریکا در آب‌های سرزمینی اشاره کرد و گفت: دیدید چطور سربازان آنها ذلیلانه زانو زده بودند و اقتدار نیروهای مسلح ما را دیدید؛ نیروی دریایی سپاه پیام عزت و اقتدار نظام اسلامی و نیروهای مسلح را به رخ دنیا کشید و نیز اخلاق انسانی اسلامی به آنها درس دادند، چرا که اسلام پیامش این است در عین قدرت عفو و گذشت کنید.

وی به سفر ریاست محترم جمهور برای افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهوری دو سفر به عسلویه داشتند و من کتبا و شفاها از وی خواسته‌ام و درخواست مردم را گفته‌ام که بیایند و در جمع مردم شهرستان حضور یابند اما متاسفانه این کار انجام نشده است.

لزوم توجه دولت به خواسته‌های مردم عسلویه

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: توقع و انتظار مردم به جا هست، خیلی از استاندارها آمدند و رفتند و عمر خدمتشان تمام شد اما در جمع مردم حاضر نشدند یا در سفر هیات دولت خانم ابتکار به نمایندگی از دولت در شورای اداری حضور پیدا کردند ولی در جمع مردم نیامدند  آلودگی هوا در محدوده وظایف قانونی ایشان بود چه کردند.

هاشمی‌نژاد افزود: در تهران وقتی هوا آلوده می‌شود مدارس و ادارات تعطیل می‌شود، در عسلویه چطور همیشه آلوده است چه گذشته است بر این مردم، البته در بحث آلودگی مهندس یوسفی در این زمینه گزارش خوبی به بنده دادند که باید مردم هم در جریان این گزارش قرار گیرند و باید حقایق را به مردم بگوییم.

وی با بیان اینکه زمین‌خواری در شهرستان عسلویه وجود دارد گفت: بعضی افرادی که باید الگو باشند در این زمینه قانون را زیر پا گذاشته‌اند من می‌خواهم از مسئولان و فرماندار که در این زمینه ورود کنند و به مردم گزارش بدهند.انتهای پیام/ح.ل


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ