- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی نخستین مرکز حوادث و سوانح صنعت نفت کشور در عسلویه

مدیر‌عامل بهداشت و درمان صنعت نفت از راه‌اندازی نخستین مرکز حوادث و سوانح صنعت نفت کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.‌

به گزارش عسلویه نیوز، محمدجواد کیان شامگاه یکشنبه در پایان نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی و بهداشت و درمان در منطقه ویژه پارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهداشت و درمان صنعت نفت با همه توان برای ارائه خدمات بیشتر به مردم تلاش می‌کند و برای تامین سلامتی کارکنان وزارت نفت و مردم عادی از تمام ظرفیت‌های خود بهره می‌گیریم.
مدیر عامل بهداشت و درمان صنعت نفت از راه‌اندازی نخستین مرکز حوادث و سوانح صنعت نفت کشور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود و تامین اعتبار کامل برای احداث این مرکز مهم درمانی در کارگروه آسیب‌های اجتماعی و بهداشت و درمان به تصویب رسیده است.
کیان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به وسعت شش هکتار و با زیربنای حدود ۱۱ هزار متر مربع طراحی شده و شامل بخش‌های مختلف از قبیل بستری دائم با ۱۶ تخت، آی.سی.یو با چهار تخت، بخش آبزرویشن یا تحت نظر با هشت تخت و مراقبت و کنترل علائم حیاتی با ۱۲ تخت است.
وی ادامه داد: بخش ایزوله سوختگی با دو تخت، تریاژ با هشت تخت و ریکاوری با ۱۲ تخت از دیگر بخش‌های این مرکز است.
این مقام مسئول یادآور شد: این مرکز جمعا با ۶۲ تخت و سایر بخش‌های مورد نیاز شامل اتاق عمل، آزمایشگاه، اداری، سردخانه، محل استراحت کارکنان و رانندگان، رستوران و دیگر بخش‌های جانبی راه‌اندازی می‌شود.
کیان در مورد سایر تصمیمات این کارگروه نیز بیان داشت: در کارگروه یاد شده همچنین، طرح‌های بهداشتی و درمانی منطقه جم، طرح‌های بهداشتی و درمانی مدیریت پارس جنوبی، مدیریت پارس کنگان، طرح‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و ساختار نیروی انسانی مراکز درمانی جدید‌التاسیس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: تامین بودجه برای طرح توسعه بیمارستان توحید جم، ساخت درمانگاه شهرک پردیس، توسعه مراکز مشاوره در مناطق جم و عسلویه و افزایش تعداد پزشکان متخصص با تامین بودجه‌ای از سوی شرکت‌ها نیز از جمله مصوبات این کارگروه است.
مدیر عامل بهداشت و درمان صنعت نفت از خرید شش دستگاه قایق آمبولانس خبر داد و عنوان داشت: ایجاد سیستم رادیویی یکپارچه برای ناوگان آمبولانسی و خرید شش دستگاه قایق آمبولانس از دیگر مصوبه‌های کارگروه آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و درمان است.
کیان افزود: باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای موفقیت و سربلندی صنعت نفت و وضعیت بهداشتی این مجموعه تلاش کنیم.