اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه های سفر دولت در استان بوشهر
تاريخ ارسال خبر : 16 ژانویه 2017 | ساعت 12:05 | کد خبر: 35839 | sv228 | چاپ این مطلب

“عســـلویـــه نیـــــوز” استاندار بوشهر گفت: در هفته گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان برای تسریع در پروژه‌های سفر دولت به استان بوشهر تخصیص یافت.دکتر سالاری

به گزارش “عســـلویـــه نیـــــوز” به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست با مسؤولان و نخبگان شهر جم اظهار داشت: جم از شهرهای مورد علاقه مردم استان بوشهر و شهر ادب است و بزرگانی از این شهر برخواسته‌اند که مایه افتخار استان و کشور هستند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر سعی شده اولویت‌بندی برای مسائل داشته باشیم و بیشتر منابع را وصول کنیم تا این منابع صرف پروژه‌های مهم استانی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در ۳ سال گذشته اعتبار وصول شده در استان ۳ برابر شده است، گفت: اعتبارات استانی شامل تملک دارایی، ماده ۱۸۰ و دو درصد نفت بوده اما از اعتبار دو درصد نفت، یک سوم آن سهم مناطق نفت‌خیز است.

سالاری افزود: بخش دیگری از اعتبارات مربوط به اعتبارات متمرکز وزارتخانه‌ها و پروژه‌های ملی است و در بخش اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی هم رشد خوبی داشتیم.

وی اضافه کرد: اعتبارات مربوط به تصمیمات سفر و ردیف‌های متفرقه هم از دیگر بخش‌های اعتباری است که در هفته گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان برای تسریع در پروژه‌های سفر دولت به استان تخصیص یافت.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای ۱۰ پروژه بزرگراهی در استان گفت: امیدواریم تا پایان سال ۳ محور بزرگراهی استان تکمیل شود.

سالاری با اشاره به وضعیت آب در استان گفت: با اجرای طرح‌های مختلف آب شیرین کن و خرید آب توسط وزارت نیرو، مشکلات این بخش تا حد زیادی رفع می شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: در منابع آبی خوش بین هستیم عملیات اجرایی ۳ سد را آغاز کنیم، سدهای باغان و دشت پلنگ جز اولویت‌های وزارت نیرو است و برای اجرای سد خاییز هم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است ضمن اینکه با اجرای سد باغان، شهرستان جم هم از این سد منتفع می شود.

وی یادآور شد: در دو تابستان گذشته با اجرای طرحهای مختلف برق رسانی، مشکل خاموشی در استان نداشتیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش ورزش و سلامت و بهداشت بیان کرد: در بخش درمان جهش خوبی داشتیم و تعداد تخت‌های بستری استان به ۱۴۰۰ تخت رسیده است.

سالاری با اشاره به اجرای پروژه آبخیزداری جم با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، گفت: در این بخش تأکید ما این است که مناقصه جدید اعلام کرده و اعتبار جذب کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تلاش شده پرداخت‌های خوبی به شهرستان جم داشته باشیم گفت: ناهماهنگی بین شورا و شهرداری ما را دل زده می کند هر چند اتحاد مدیران در جم زبان زد بوده است لذا مطالبه گری و پیگیری امور از سوی شورا و شهر باید انجام شود.

وی با تاکید بر تسریع در ساخت مجموعه تفریحی و شهربازی جم افزود: برای اجرای بلوار جنوب جم هم در اعتبارات سال آینده، اعتبار لازم اختصاص خواهیم داد.

دکتر سالاری با بیان اینکه اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی جم را با جدیت پیگیری می کنیم، ادامه داد: با توجه به وضعیت شرکت مخابرات در کشور که در بین دولتی یا خصوصی شدن مانده، مشکلاتی هم در شهرستان ها ایجاد شده است.

استاندار بوشهر در مورد دانشکده فنی و مهندسی جم گفت: از محل اعتبارات استانی حق نداریم برای دانشگاه‌های دولتی اعتبار اختصاص دهیم و این پروژه باید ملی شود و اعتبارات ملی هم محدودیت خاص خود را دارد.

دکتر سالاری در مورد اشتغال نیروهای بومی جم در شرکت‌های نفت و گاز اظهار داشت: در این زمینه باید آیین نامه اشتغال نیروهای منطقه میزبان تهیه و اجرا شود.

استاندار بوشهر گفت: درخواستی که مردم و مسؤولان جم مبنی بر اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان جم داشتند در سفر وزیر بهداشت به جم و دستور ویژه ایشان عملی و ابلاغ قطعی آن صادر شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری برقی کردن چاه‌های کشاورزی در جم هستیم، افزود: آمادگی لازم در شهرستان جم برای توسعه گلخانه‌های روستایی داریم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ