- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رییس کل دادگستری بوشهرخواستار شد: ایجاد واحدهای ثبتی در عسلویه و پارس شمالی

به گزارشبه گزارش عسلویه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری بوشهر،حیدر بحرانی در شورای قضایی استان بوشهر گفت:هم اینک چندین نفر طرح دعاوی برای پرونده هایی در زمین های محدوده پارس جنوبی و شمالی در محاکم قضایی این استان تشکیل داده اند که مبالغ کلانی را شامل می شود.
 وی در ادامه اظهارداشت:بدلیل نبود سند رسمی مالکیتی هر کدام از این افراد خود را ذی حق می دانند در حالی که اگر صاحبان این املاک نسبت به ثبت صحیح اموال خود اقدام می کردند با چنین مشکلی روبه رو نبودند.
بحرانی اضافه کرد:اگر ثبت بدرستی انجام شود دستگاه قضایی با مشکلاتی از جمله کلاه برداری، جعل اسناد و زمین خواری نجات می یابد.
رییس شورای قضایی استان بوشهر اضافه کرد:فقدان واحدهای ثبتی در قطب های اقتصادی این استان مشکلاتی در پی داشته است.
وی ادامه داد:بخش بردخون در شهرستان دیر مرکز پارس شمالی است و عسلویه نیز که قطب گازی جهان است، ثبت اسناد و املاک در آن شعبه ای ندارد.
بحرانی گفت:باتوجه به تعدد پرونده های مربوط به زمین در این مناطق لازمه پایان بخشیدن به این دعاوی و تعارضات، ایجاد واحدهای ثبتی در این مناطق است.
رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: باید زمینه ای فراهم شود که مردم ترغیب و تشویق به ثبت اموال خود شوند.
وی اظهارداشت: زمانی می توانیم عدالت محض در جامعه پیاده کنیم که مردم به حقوق خود آشنا شوند.
این مقام قضایی اضافه کرد: باید پیامدهای ثبت اموال منقول و غیر منقول برای مردم تبیین شود.
بحرانی گفت: سلامت عملکردی کارکنان ثبت و رفع ذهنیت های برخی افراد نسبت به این مجموعه و جلب اعتماد مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک بهترین مقوله ای است که امنیت ثبتی را در پی دارد.
وی افزود: بدلیل تعامل مثبتی که بین اعضای شورای قضایی استان بوشهر وجود دارد نتایج آن به سایر دستگاه های اجرایی نیز تسری پیدا کرده است.
بحرانی ادامه داد: همدلی و وحدت رویه بین اعضای شورای قضایی استان بوشهر باعث تسریع در خدمت رسانی و رفع مشکلات شده است.