برترین های جشنواره قصه گویی بوشهر+اسامی
تاريخ ارسال خبر : 17 ژانویه 2013 | ساعت 16:21 | کد خبر: 23742 | sv211 | چاپ این مطلب

 
هیات داوران شانزدهمین جشنواره قصه گویی منطقه سه کشور دربوشهر روز پنجشنبه برترین های این دوره را برای حضور درجشنواره بین المللی قصه گویی تبریز معرفی کرد.

به گزارش “عسلویه نیوز” بر اساس رای هیات داوران در بخش برگزیدگان پیشین مهدی رحمانی با قصهˈ راز درخت انجیرˈ از اصفهان و زهره منتظری با قصهˈ مرد جوراب بافˈ از استان کرمان به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.


همچنین هیات داوران شانزدهمین حشنواره قصه گویی منطقه سه کشور، قصه ˈرستم ۱۰ سالهˈ مسعود شاهنگی از اصفهان را به عنوان تنها برگزیده بخش آزاد این جشنواره معرفی کرد.


هیات داوران ، سیده محدثه حسینی ازگلستان و سوسن حیاتی از بوشهر را نیز به ترتیب با قصه های ˈمردی از هزاوهˈ و ˈکودک ماهی گیرˈ به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره قصه گویی معرفی کرد.


در بخش مربیان عسگر جعفری پاشالو از اردبیل با قصه ˈنقاش و معمارˈ، سیما نوروزی سپیده از همدان با قصهˈپهلوانی از پهلوانانˈ، نرجس شمس آبادی با قصه ˈدزدان در مسجد جامعˈ از اصفهان و ملیحه کرمی از بوشهر با قصهˈسردار ایرانی آریوبرزنˈ برترین های این بخش بودند.


همچنین هیات داوران جشنواره بهنام جهانی را به خاطر قصه گویی شایسته از همدان و فاطمه جمالی باشی را به خاطرباز نویسی و بازآفرینی مناسب قصه از استان سمنان شایسته تقدیر دانست.


دراین مراسم از تلاش داورانٰ، مجریان برنامه و ناهید جهازی استاد نشست تخصصی جشنواره نیز با لوح تقدیری قدر دانی شد.


دراین آیین بیانیه نهایی هیات داوران جشنواره نیز که در آن بر اهمیت انتخاب قصه مناسب به عنوان پایه و اساس قصه گویی خوب تاکید شده بود قرائت شد.


این بیانیه همچنین با شمردن ویژگی های یک قصه خوب یادآورشده، در برخی از قصه های جشنواره به این ویژگی ها کمتر توجه شده بود و به نظر می رسد به ویژه برای بازنویسی و بازآفرینی برخی از این قصه ها باید از افراد صاحب نظر کمک گرفته شود یا قصه گویان در دوره های آموزشی و برنامه های توجیهی شرکت کنند.


تفکیک قصه گویی از فعالیت های دیگر مانند شعرخوانی و نمایش، بهره گیری از ابزارهایی که در خدمت قصه باشد و انتقال پیام های قصه به صورت غیر مستقیم از دیگر توصیه های هیات داوران جشنواره به شرکت کنندگان بود.


در همین حال رقابت های مرحله منطقه ای شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بوشهر از منظری دیگر از سوی دو کودک و سه نوجوان بوشهری مورد داوری قرار گرفت تا دیدگاه مخاطبان اصلی این قصه ها نیز مورد توجه قرار بگیرد.


بر این اساس نام مهدی رحمانی با قصهˈ راز درخت انجیرˈ از اصفهان، مسعود شاهنگی با قصه ˈرستم ۱۰ سالهˈ از اصفهان، سیده محدثه حسینی از گلستان با قصه ˈمردی از هزاوهˈ، سوسن حیاتی از بوشهر با قصه ˈ کودک ماهی گیرˈ، سیما نوروزی سپیده با قصه ˈ پهلوانی از پهلوانانˈ از همدان ، ملیحه کرمی از بوشهر با قصهˈ سردار ایرانی آریوبرزنˈ و فاطمه جمالی باشی با قصه ˈخون سیاوشˈ از استان سمنان در میان برگزیدگان بخش داوری نوجوانان نیز دیده می شد.


این پنج کودک و نوجوان در عین حال حمیده ناجی با قصه ˈهنوز آواز می آیدˈ، قمر غلامیان با قصه ˈمرد بخشندهˈ و فاطمه شاکر با قصه ˈکر و کور و هریریهˈ هر سه از بوشهر و مریم نوشاد قباد با قصه ˈایستاده ی تنهاˈ از همدان را نیز از منظر خود به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب کردند./ایرنا
 


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ