پتروشیمی دشتستان و گناوه جانمایی شدند
تاريخ ارسال خبر : 18 ژانویه 2014 | ساعت 8:19 | کد خبر: 30535 | sv139 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” استاندار بوشهر گفت: پتروشیمی دشتستان و گناوه جانمایی شدند.

به گزارش “عسلویه نیوز” مصطفی سالاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان باید از همه توان و ظرفیت موجود نهایت بهره را ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

وی با اشاره به وضعیت پتروشیمی دشتستان و گناوه یادآور شد: ایجاد پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه اهمیت بسیار زیادی دارد و هم از نظر ایجاد اشتغال پایدار و هم ارزآوری برای استان و کشور مهم و تاثیرگذار است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه جانمایی این ۲ پتروشیمی قطعی شده خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته هم‌اکنون جانمایی این ۲ مجموعه قطعی شده و امیدوار هستیم طی چند ماه آینده کلنگ‌زنی شده و آغاز به‌کار کند.

سالاری تصریح کرد: با رایزنی صورت گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این پتروشیمی‌ها توسط بخش خصوصی و با استفاده از فاینانس چینی اجرایی و عملیاتی می‌شود و بودجه دولتی نیاز ندارند.

وی اضافه کرد: مشکل زمین این ۲ پتروشیمی برطرف شده و امیدوار هستیم با طی مراحل قانونی در کمترین زمان ممکن شاهد کلنگ‌زنی آنها باشیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته، دوره ساخت این ۲ پتروشیمی مدت ۳۶ ماه الی ۴۸ ماه است و در دوره ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

سالاری بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هزینه ساخت پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه در مجموع بیش از ۴٫۱ میلیارد یورو است.

وی یادآور شد: از تمام توانمندی و پتانسیل موجود برای تسریع در اجرایی شدن این پروژه استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم در این مسیر به موفقیت لازم برسیم.

فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ