شهرستان عسلویه با کمبود ۲۶۰ معلم روبروست
تاريخ ارسال خبر : 19 ژانویه 2016 | ساعت 7:00 | کد خبر: 34576 | sv276 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس آموزش و پرورش عسلویه از کمبود ۲۵۰ معلم در شهرستان عسلویه خبر داد.سنگی فر

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” سید علیرضا سنگی فرد رییس آموزش و پرورش عسلویه روز یکشنبه افزود: کمبود نیروی بومی در مدارس عسلویه از مشکلات جدی است طوریکه از۵۵۰ نیروی آموزشی در عسلویه تنها ۱۵۰ نفر بومی و مابقی غیر بومی هستند.

وی درباره برگزار نشدن امتحان زبان انگلیسی در یکی از مدارس شهرستان عسلویه بیان کرد: برگزاری امتحان نوبت اول تا ۳۰ دیماه زمان دارد و برنامه ریزی برای برگزاری این امتحان صورت گرفته است.

سید علیرضا سنگی فرد ادامه داد: با توجه به جابه جایی معلم زبان، دانش آموزان این مدرسه چند درس زبان عقب افتاده بودند به همین دلیل امتحان روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار نشد و قرار است تا آخر ماه جاری این امتحان برگزار شود.

ناصر کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت:به دلیل بی حرمتی یکی از دانش آموزان به معلم زبان انگلیسی، دو تا سه هفته کلاس بدون معلم برگزار شد ولی اکنون مشکل حل شده و امتحان زبان نیز در موعد مقرر برگزار می شود.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیشترین کمبود نیروی انسانی در عسلویه در رشته های کارودانش، برق و مکانیک است.

حبیب فکوری افزود: مشکل کمبود نیروی انسانی عسلویه در این رشته ها با خرید خدمت حل شده است.

وی اضافه کرد: دراین ارتباط در شهرستان عسلویه در مقطع ابتدایی هیچ کمبود نیروی انسانی وجود ندارد.

فکوری اظهار کرد: ۵۰ درصد نیروهای فرهنگی عسلویه غیربومی هستند و تلاش می شود با فارغ التحصیلی دانشجومعلمان سال تحصیلی آینده ۳۰۰ نفر از این معلمان جایگزین نیروهای غیر بومی کنونی شوند.

وی یادآور شد: از این تعداد معلم ۵۰ نفر بومی، ۵۰ نفر از مناطق همجوار و مابقی از مناطق دور دست هستند که با توجه به اینکه در آغاز خدمت خود هستند باید در این مناطق مشغول به کار شوند.

فکوری افزود: وجود تنگناهای معیشتی از جمله مهمترین مشکلات فرهنگیان عسلویه است که با وجود تلاش آموزش و پرورش هنوز در این بخش مشکلاتی وجود دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون هفت هزار و ۳۷۸ دانش آموز در قالب ۳۴۱کلاس درس در۶۴ مدرسه در عسلویه مشغول به تحصیل هستند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ