انتقال ۱۴ میلیون متر مکعب در روز گاز ترش سلمان
تاريخ ارسال خبر : 20 ژانویه 2014 | ساعت 18:39 | کد خبر: 30576 | sv188 | چاپ این مطلب

مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از انتقال ۱۴ میلیون مترمکعب در روز گازترش سلمان ـ سیری به پالایشگاه فازهای ۶ و ۷ و ۸ شرکت مجتمع گاز پارس پارسجنوبی در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش ” عسلویه نیوز” غلامرضا بهمن‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه چهارم مجتمع گازی نقش بسیار مهمی در تولید گاز در کشور دارد و برای رشد و پیشرفت این مجموعه گام‌های مهمی برداشته‌ایم.

مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از انتقال ۱۴ میلیون متر مکعب در روز گاز ترش سلمان – سیری به پالایشگاه فازهای ۶ و ۷ و ۸ شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.

بهمن‌نیا با بیان اینکه پالایشگاه چهارم با ظرفیت تولید ۱۰۴ میلیون متر مکعب گاز در روز، بزرگترین پالایشگاه مجتمع محسوب می‌شود ابراز داشت: با ورود ۱۴ میلیون متر مکعب گاز سیری به عنوان خوراک، میزان فراورش گاز ترش در این پالایشگاه به حدود ۹۴ میلیون متر مکعب در روز گاز طبیعی می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به نقش بسیار مهم پالایشگاه چهارم در صنعت گاز و نفت کشور تصریح کرد: ماموریت اصلی ما ارسال و تزریق گاز ترش خشک به چاه‌های نفتی آغاجاری برای برداشت بیشتر نفت خام است، محصول اصلی ما گاز ترش خشک است ولی در کنار این محصول، محصولات جانبی چون میعانات گازی، بوتان، پروپان و اتان نیز تولید می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر این پالایشگاه به پالایشگاه‌های اول، دوم، پنجم و ششم و نیز پالایشگاه سوم در آینده نزدیک و همچنین از طریق خط پنجم سراسری به پالایشگاه‌های بیدبلند ۱ و فجر جم نیز در تامین خوراک گاز کمک می‌کند.

وی گفت: به‌زودی اتان ما به عنوان یک محصول جانبی، به یکی از پتروشیمی‌های منطقه، پتروشیمی بوشهر ارسال خواهد شد.

مدیر پالایشگاه چهارم اضافه کرد: این پالایشگاه از نظر طراحی ایمنی دارای سطح SIL 3 است که این سیستم با داشتن مزایا، معایبی نیز دارد و می‌تواند تولید ما را با کوچکترین تهدید مواجه کند.

بهمن‌نیا تاکید کرد: همچنین این پالایشگاه از نظر کمترین میزان فلرینگ و کمترین میزان سوختن ضایعات در چاله سوزان، دارای بهترین طراحی در سطح مجتمع است، از طرفی روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از نیروهای پیمانکار بر روی پانچ‌ها کار می‌کنند و تمامی این کارها دارای ریسک است که می‌توانست برای ما نگران کننده باشد و این در حالی است که میانگین سنی و تجربه کارکنان به ترتیب ۳۰ سال و ۶ سال است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ