- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دستور ویژه رئیس جمهور برای قانونمند شدن موضوع ته لنجی

عسکر جلالیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تذکری برابر با ماده ۱۹۲ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور خواستار قانونمند شدن سهیمه ته لنجی ملوانان بوشهری شدم.
وی افزود: بیش از دو سوم مردم استان بوشهر از طریق دریا ارتزاق می‌کنند، زندگی مردم در دیر، کنگان، سیراف، عسلویه و نخل تقی به دریا گره خورده است
این نماینده مجلس گفت: مردم این مناطق زندگی خود را به سهمیه ملوانی (ته لنجی) تنظیم و برنامه‌ریزی کرده‌اند، هر از چند گاهی متولیان گمرک و مرزبانی با اعمال سلیقه ایشان را دچار بحران و دردسر می‌کنند.
جلالیان اضافه کرد: از آنجائی که ملوانان عمدتاً جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند از رئیس جمهور انتظار داریم موضوع سهمیه ملوانی (ته لنجی)‌ توسط تیمی ویژه، بررسی و متناسب با شرایط منطقه نظامند و قانونمند شود تا برخوردهای سلیقه‌ای زندگی عزیزان را دچار چالش نکند.
جلالیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انجام عملیات گمرکی در نایبند (هاله) به نفع مردم و استان است و همچنین در نامه‌ای به رئیس گمرکات کشور خواستار استقرار اداره گمرک در خلیج نایبند (هاله) شده‌ایم.
نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تلاش‌های دولت دهم و با پیگیری شوراهای اسلامی، آحاد مردم و مدیران اجرایی شهرستان کنگان اسکله هاله واقع در خیلج نایبند در دست احداث است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، احداث این اسلکه ارزشمند موجی از شادی در میان مردم بخش عسلویه ایجاد کرده است.
وی افزود: از رئیس گمرکات کشور انتظار داریم نسبت به بهره‌برداری هرچه بهتر و بیشتر از این اسکله ارزشمند دستور دهند اداره گمرک در این اسکله مستقر شود.
جلالیان ادامه داد: با استقرار اداره گمرک و انجام عملیات گمرک در این خطه هم مردم و هم کل استان بوشهر بسیار منتفع می‌شود.
وی از اختصاص یک‌هزار میلیون ریال برای تأمین شبکه آب شرب روستاهای ساحلی دمیگز خبر داد و گفت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و مکاتبات قبلی، آبفار استان اعلام کرده است مبلغ یک‌هزار میلیون ریال برای تأمین شبکه آب شرب روستاهای ساحلی دمیگز اختصاص یافته است.
نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به مشکلات روستاهای مذکور و پیگیری مکرر مردم و شوراهای اسلامی از فرماندار دیر انتظار داریم دستور دهند تا اقدامات لازم در دستور قرار گیرد تا عملیات اجرایی این پروژه در دهه مبارکه فجر آغاز شود.
وی در ارتباط با مکاتبه با وزیر کشور برای تبدیل شهر تاریخی سیراف به بخش اظهار داشت: شهر سیراف جزو قدیمی‌ترین شهرها و بنادر استان بوشهر و شهرستان کنگان و دارای جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر است لذا با توجه به دارا بودن جمیع شرایط و فاصله حدود ۵۰ کیلومتری آن تا مرکز شهرستان (بخش مرکزی) و با عنایت به مطالبه مردمی از وزیر کشور درخواست کردیم، بررسی لازم برای تبدیل آن به بخش در دستور قرار گیرد.