تولید از نخستین سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی تا نیمه دوم بهمن
تاريخ ارسال خبر : 25 ژانویه 2016 | ساعت 7:37 | کد خبر: 34599 | sv108 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مجری فاز ١٩ پارس جنوبی از تولید از نخستین سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی تا نیمه دوم بهمن خبر داد.سکوی فاز 19

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی پارس جنوبی، حمیدرضا مسعودی از آماده‌سازی خطوط لوله ارتباطی میان سکوهای این فاز و نیز تست و راه‌اندازی آن تا چند روز آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تکمیل واحدهای اول فرآیندی در بخش پالایشگاهی، امکان ارسال ۵٠٠ میلیون فوت مکعب گاز تولیدی این بخش از دریا به خشکی امکان‌پذیر می‌شود. 

وی تصریح کرد: طی یک ماه اخیر عملیات اجرای خط لوله کنارگذر سکوی ۱۹C و SPD1 به طور کامل و پس از انجام آزمایش‌های لازم با موفقیت به پایان رسید.

مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی از برنامه‌ریزی برای انتقال گاز شیرین از خشکی به دریا با خط لوله ٣٢ اینچ برای فشارافزایی تا ١٠ روز آینده خبر داد و گفت: به محض اطمینان بخش بودن انجام این عملیات، انتقال گاز ترش از سکوی SPD2 به پالایشگاه آغاز می‌شود.

وی همچنین از اتمام عملیات اتصال واحد تزریق گاز تصفیه شده به شبکه سراسری خبر داد و افزود: هم اکنون این بخش نیز به منظور عرضه گاز شیرین سازی شده در فصل زمستان آماده است.

این مسئول افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه دوم بهمن ماه بتوانیم گاز ترش را وارد پالایشگاه کنیم که بر این اساس مقدمات تصفیه و شیرین سازی گاز در پالایشگاه انجام شده است.

مسعودی ادامه داد: همچنین روز چهارشنبه (٣٠ دیماه) عملیات راه‌اندازی کمپرسور واحد چهار یونیت ١٠۶ (تزریق گاز به شبکه سراسری)‌ آغاز شد.

طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خرداد ما سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) به رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ