- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه اهل سنت عسلویه:انقلاب اسلامی موجب وحدت و اتحاد شیعه و سنی شد‌

به گزارش عسلویه نیوز، شیخ ابراهیم محمدی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهل سنت عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و دوری کردن از گناهان دستوری الهی و قرآنی است و خداوند در کتاب آسمانی قرآن همواره مردم را به رعایت تقوا دعوت کرده است.
وی افزود: انجام صحیح اعمال و برخورد محترمانه با مردم از دستورات اخلاقی قرآن است که هر مسلمان موظف به رعایت این موارد است.
امام جمعه اهل سنت عسلویه در ادامه به ادب با یاران پیامبر (ص) اشاره کرد و یادآور شد: خداوند در موارد زیادی در قرآن مجید، از فضل و بزرگی و کرم و بخشش اصحاب و یاران پیامبر اسلام (ص) صحبت کرده و این نشان دهنده اهمیت اصحاب پیامبر (ص) است.
محمدی تصریح کرد: خداوند برای اصحاب و یاران پیامبر (ص) مژده بهشت جاویدان داده و همه باید نسبت به اصحاب و یاران پیامبر (ص) رعایت ادب را داشته باشیم. همچنین باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و اخلاق و رفتار آنها را عملی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر گفت: دهه فجر یادآور اقتدار ملت ایران اسلامی و یادآور وحدت و همدلی مردم با امام راحل است و در ۱۰ روز دهه فجر شاهد در هم پیچیده شدن طومار نظام شاهنشاهی شدیم.
امام جمعه اهل سنت عسلویه بیان داشت: در دوران قبل از انقلاب هیچ امکاناتی در کشور نبود و مردم خیلی تحت فشار بودند و بعد از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های محسوسی هستیم و نظام اسلامی موجب پیشرفت و بالندگی کشور و نظام شده است. باید قدر این انقلاب را بدانیم و از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.
این مسئول خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موجب وحدت و اتحاد مردم اعم از شیعه و سنی شد و امروزه نیز شاهد حرکت رو به رشد ملت ایران هستیم.
وی تصریح کرد: اهل سنت در دهه فجر امسال باید برنامه‌های ویژه پیروزی انقلاب را با شکوه و عزت برگزار کنند تا دشمنان بدانند که مردم همواره طرفدار نظام اسلامی هستند.