- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه اندازی یک مرکز جدید بانکرینگ در عسلویه و تنگه هرمز

با موافقت مدیر عامل شرکت ملی نفت در دهه فجر یکی از بزرگترین مراکز سوخت رسانی دریایی ایران به کشتی ها در تنگه هرمز به طور رسمی راه اندازی می شود.
از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به دو میلیون تن نفت کوره و گازوئیل از طریق هشت مرکز بانکرینگ به کشتی ها و نفتکش های عبوری در خلیج فارس تحویل داده شده است.
بر این اساس با راه اندازی دو مرکز جدید سوخت رسانی در جزیره قشم و بندر عسلویه حدود یکصد هزار تن به ظرفیت سوخت رسانی دریایی ایران در این منطقه استراتژیک اضافه خواهد شد.
پیش بینی می شود با توجه به کیفیت نفت کوره صادراتی، آبخور مناسب و موقیع استراتژیک جغرافیایی جزیره قشم در تنگه هرمز ظرفیت عرضه دریایی سوخت ایران به کشتی ها و نفتکش های عبوری افزایش یابد.
در همین حال مطابق با برنامه تدوین شده پیش بینی می شود تا اسفند ماه امسال ظرفیت عرضه سوخت به کشتی ها به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش یابد که با راه اندازی مراکز جدید بانکرینگ در جزیره قشم و بندر عسلویه نزدیک به یکصد هزار تن به ظرفیت عرضه دریایی سوخت ایران اضافه شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پیشتر در ماده ۱۲۱ پیش نویس برنامه پنجم توسعه وزارت نفت را مکلف به تدوین طرح جامع سوخت رسانی دریایی به کشتی ها (بانکرینگ) در خلیج فارس و دریای عمان کرده اند.
بر اساس این مصوبه خانه ملت وزارت نفت مکلف است به‌ منظور افزایش خدمات سوخت ‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) و خدمات جانبی در خلیج فارس و دریای عمان طرح جامعی تدوین و اجرایی کند.