لزوم مقابله جدی با گرانی در عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 30 ژانویه 2016 | ساعت 9:43 | کد خبر: 34619 | sv92 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه بر لزوم مقابله جدی با گرانی در عسلویه تاکید کرد.امام جمعه عسلویه

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی به بیان سیره پیامبر اسلام (ص) و سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اگر در زندگی به پیامبر (ص) اقتدا می‌کنیم و رهبر و پیشوای ما پیامبر (ص) است باید زندگی ما با زندگی آن حضرت مطابقت داشته باشد.

وی با انتقاد از اسراف در زندگی افزود: اسراف با سیره پیامبر (ص) همخوانی ندارد و حضرت علی (ص) در زمینه سیره پیامبر (ص) فرمود که هیچ وقت سفره از جلو پیامبر (ص) برچیده نشد که طعام در آن باقی مانده باشد، یعنی به اندازه نیازش در سفره می‌گذاشت ولی ما اگر نیاز خانواده ۱۰ قرص نان هست و ۲۰ قرص نان در سفره می‌گذاریم و اسراف می‌کنیم.

امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان در جامعه خاطر نشان کرد: در بحث ازدواج خانواده‌ها سخت می‌گیرند و بهانه‌های مختلف مثل شغل آنچنانی یا مسکن و ماشین را بهانه می‌کنند در حالی که باید در راستای گسترش فرهنگ ازدواج آسان اهتمام ورزیم.

هاشمی‌نژاد با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه مبارک فجر کانون جوشش پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با تبریک سالروز ورود عزت‌مندانه حضرت امام خمینی (ره) به خاک ایران افزود: از مسئولین می‌خواهم در هر فرصتی بیایند و برکات و نعمات انقلاب اسلامی را تشریح کنند و خدمات نظام اسلامی را برای مردم شرح دهند.

امام جمعه عسلویه به مسئله مهم انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخاب صحیح بیاناتی داشتند و فرمودند که انسان‌های صالح و متخصص و متعهد انتخاب کنید.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: باید کسانی را انتخاب کنید که دارای تعهد دینی و اسلامی و انقلابی باشند و کشور را به دشمن نفروشند و منافع ملت و مصالح نظام را ببینند و نفوذی نباشند.

وی افزود: به فرموده حضرت آقا، بعضی از نامزدها وعده‌هایی می‌دهند که خودشان هم می‌دانند که از دست آنها ساخته نیست و در واقع نامزد اگر وعده می‌دهد باید وعده راستین بدهد.

امام جمعه عسلویه یادآور شد: نکته دیگر بحث بداخلاقی‌های انتخاباتی است که شرعا و قانونا صحیح نیست و تخریب و تحقیر و تضعیف رقیب اشکال شرعی دارد و هر نامزد انتخاباتی باید ظرفیت و توانمندی خودش را بیان کند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه این روزها هجمه زیادی به شورای نگهبان وارد می‌شود اظهار داشت: تاسف می‌خورم از افرادی که قانون و شرع را زیر پا می‌گذارند و فرمایشات امام (ره) در مورد شورای نگهبان را عمل نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: حضرت امام (ره) فرمودند هر کس رای شورای نگهبان را زیر پا بگذارد مفسد فی‌الارض است، تا کی نمی‌خواهیم حقیقت را بفهمیم.

هاشمی‌نژاد گفت: حضرت امام (ره) فرمود مخالفت با شورای نگهبان دیکتاتوری است و کسانی که سنگ امام (ره) را به سینه می‌زنند اما برخلاف نظر امام (ره) عمل می‌کنند باید تجدید نظر کنند.

وی افزود: با این هجمه به شورای نگهبان سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و حمله به شورای نگهبان، ما را به امیال فردی و گروهی و جناحی‌مان نمی‌رساند و تنها دشمن از حرف‌ها و موضع ما خوشحال می‌شود.

امام جمعه عسلویه به رزمایش ولایت اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته رزمایش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج فارس را شاهد بودیم که نیروی لایزال الهی پشتوانه این ارتش است و بدون تردید توان شگفت‌انگیز نیروهای مسلح ستودنی است.

هاشمی‌نژاد بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به برودت هوا در برخی شهرها و استان‌ها، ما باید در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا هموطنان‌مان با مشکل مواجه نشوند.

وی خواستار مقابله با گرانی در عسلویه شد و گفت: مسئولان باید جلوی گرانی را بگیرند؛ مردم با پوست و استخوان دارند گرانی را تحمل می‌کنند.

هاشمی‌نژاد خطاب به فرماندار و مسئولان عسلویه خاطر نشان کرد: دستور اکید بدهند که نظارت جدی شود، سنگینی این گرانی برای بومی‌ها هست که وضعیت مالی خوبی هم ندارند.انتهای پیام/ح.ل


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ