مردم اوج آلایندگی در روزهای تعطیل را بر نمی تابند
تاريخ ارسال خبر : 3 فوریه 2017 | ساعت 19:20 | کد خبر: 35931 | sv260 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه موقت عسلویه گفت: مردم عسلویه اوج آلایندگی در روزهای تعطیل را بر نمی تابند. بدری

به گزارش خبرنگار” عسلویه نیوز” حجت الاسلام مصطفی بدری در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با ذکر حدیثی از امام باقر(ع) اظهار داشت: برخی از خصلت‌ها هست که اگر انسان انجام دهد در همین دنیا هم به عقوبت آن دچار می‌شود؛ از جمله ظلم و ستم کردن و نیز قطع رحم کردن را می‌توان نام برد.

وی اضافه کرد: کسانی که به مردم ظلم می‌کنند علاوه بر عذاب اخروی در دنیا نیز از مکافات عمل در امان نیستند و یا کسی که صله رحم را ترک می‌کند. چه بسیار هستند مردمی که با خانواده‌های خود ارتباط قطع کردند و فرزند با پدر و مادرش قهر کرده یا برادر و خواهر با هم ارتباط ندارند. دین اسلام و مذهب تشیع پر از عواطف و ملاطفت با نزدیکان است اما در بعضی از افراد این عواطف نمی‌جوشد، نباید به خاطر یک مسئله پیش پا افتاد سال‌ها با یکدیگر قهر کنیم و صله رحم را قطع کنیم.

امام جمعه موقت عسلویه در خطبه دوم با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار این بانوی با وفا را پرچمدار نهضت کربلا پس از شهادت امام حسین دانست و افزود: آن بانو اسوه صبر و استقامت بود و کاروان بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت پس از واقعه عاشورا را رهبری وپیام قیام عاشورا را انتقال داد؛ این روز را به پرستاران خصوصا پرستاران شهرستان عسلویه تبریک عرض می‌کنم.

وی با تبریک دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: همان‌طور که حضرت امام فرموند رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است، چه سختی‌ها که نکشیدند تا این انقلاب پیروز شد این مردم بودند که هم در پیروزی انقلاب و هم در دفاع مقدس در صحنه حاضر بودند. همین مردم الان هم گوش به فرمان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای آماده جانفشانی و دفاع از انقلاب هستند.

بدری با اشاره به اینکه ۱۹ بهمن مصادف با روز نیروی هوایی است، گفت: این روز را به دلاوران نیروی هوایی تبریک عرض می‌کنم، این عزیزان در جریان حوادث روزهای پیروزی انقلاب با حضرت امام بیعت کردند، به روح شهدا نیروی هوایی درود می‌فرستیم و برای این عزیزان آرزوی سربلندی دارم.

امام جمعه موقت عسلویه به افزایش شدت آلایندگی محیط زیستی منطقه در روزهای تعطیل اشاره کرد و افزود: از روز پنج شنبه تا شب شنبه شدت آلایندگی به اوج خود می رسد و جالب اینجاست که اوج این آلایندگی را در روزهای تعطیل شاهد هستیم و به هیچ دلیل و منطقی این حرکت مورد پذیرش مردم واقع نمی شود.

وی افزود: در مورد بعضی از پتروشیمی ها شاید عنوان کنند که خصوصی، نیمه خصوصی و یا حتی دولتی هستیم و ارزشی برای مردم قائل نباشند که روی سخن من با این مدیران اینست هرچه که میخواهید باشید باید بدانید که علاوه بر حضور در منطقه از آب و خاک این منطقه نیز استفاده می کنید و وظیفه ذاتی شما اینست که به مردم این منطقه بیش از پیش توجه ویژه ای کنید.

امام جمعه موقت شهرستان عسلویه افزود: متاسفانه بعضی از مدیران ناکارامد پا را فراتر از حد خود گذاشته و بیان این مطلب که تعهدی نسبت به مردم منطقه نداریم و اساساً مردمی در منطقه وجود ندارند سعی در بر هم زدن آرامش مردم دارند.

وی افزود: مگر میتوان منکر مردمی که بارها ولایتمداری خود را به رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی نه در حرف بلکه در عمل ثابت نموده اند در منطقه وجود نداشته باشند.
امام جمعه موقت شهرستان عسلویه به اخراج نیروهای بومی و ارزشی توسط شرکت ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در شرکت ها با اعمال فشار بر روی نیروهای بومی و انقلابی در صدد اخراج آنها برآمده اند و با پیش شرط گذاشتن «سکوت» تنها راه ادامه فعالیت آنها را هموار نموده اند این در حالی است که باید بیش از اینها به دغدغه های نیروهای بومی توجه شود.

وی افزود: افرادی که نقشه های شومی برای اخراج نیروهای بومی و ارزشی منطقه کشیده اند بدانند چنانچه رفتار غیراخلاقی خود را تغییر ندهند و راه درستی را در پیش نگیرند در همین جایگاه مقدس نام آنها را بر زبان خواهم آورد تا مردم بدانند چه کسانی نقشه اخراج نیروهای بومی را در سر می پرورانند./انتهای پیام


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ