انتظار نافرجام تخلیه بار ته لنجی و بلاتکلیفی ۱۵ روزه خانواده ها
تاريخ ارسال خبر : 5 فوریه 2017 | ساعت 22:29 | کد خبر: 35956 | sv279 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” حضور استاندار و فراموشی مشکل دریانوردانی که بیش از ۱۵ روز است منتظر دستور تخلیه کالای ملوانی خود هستند.ته لنجی
به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” تجارت دریایی یکی از فرصت‌های مهم در حوزه اشتغال و اقتصاد دو شهر عسلویه و نخل تقی به شمار می رود که جمعاً بیش از ١۵٠ شناور در این دو شهر فعالیت اقتصادی دارند.

یکی از مهم‌ترین مطالبات‌ ملوانان لنج‌های تجاری حل مشکل ته لنجی و داشتن شغلی پایدار است و با وجود حساسیت این موضوع متاسفانه تاکنون بیش از چندین شناور تجاری در این دو شهر جهت تخلیه بار بیش از ۱۵ روز حضور دارند.

با توجه به قول های مساعد مسئولین و در راس آنها استاندار مبنی بر حل مشکلات ملوانان تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است این در حالی است که با سفر استاندار به این شهرستان دریانوردان که تنها اشتغال پایدار خود را در امواج پرتلاطم دریا می بینند انتظار داشتند اندک توجهی به مشکلات آنها شود هر چند که این مشکل در حیطه دریابانی استان گره خورده است اما استاندار میتوانست با دعوت از نماینده لنجداران و شنیدن صحبت های آنها مرهمی بر تحمل و رنج آنها بگذارد.

پیرو درخواست های مکرر کاربران و اهالی منطقه از خبرنگار عسلویه نیوز جهت پیگیری این موضوع به سراغ علیرضا سجادی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار عسلویه رفتیم و جزئیات این تعلیق ها را جویا شدیم که با متانت و سعه صدر پاسخگوی مشکل پیش آمده بودند و اظهار داشت: این مشکل متاسفانه گریبانگیر کل استان شده است و مختص شهرستان عسلویه نیست و بعنوان یک معظل جدی برای لنجداران تبدیل شده است.

علیرضا سجادی با بیان این مطلب که مشکل اساسی از سوی مقامات استانی و فرا استانی بوجود آمده است خاطرنشان کرد:فرماندار عسلویه با دیدگاه مثبتی که راجب این قضیه دارند مکاتبات لازم را با دریابانی استان و حتی استانداری انجام داده است که متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است و امیدواریم با رایزنی های لازم که شخصاً این موضوع را در حضور آقای گراوند معاون سیاسی استاندار نیز مطرح نموده ام بتوانیم این مشکل را هر چه سریعتر رفع کنیم.

معاون سیاسی فرماندار عسلویه به اشتغال مردم منطقه اشاره کرد و افزود: باید عدالت را در حق مردم این منطقه که تنها راه ارتزاق خانواده های خود را از راه دریا تامین میکنند رعایت شود و ما نیز بر این موضوع واقف هستیم که این مشکل موجب سر درگمی بسیار زیادی از خانواده ها شده است.

وی افزود: امیدواریم این مشکل با درایت مسئولین دریابانی استان هر چه سریعتر رفع شود تا از مشکلات مردم شریف این شهرستان کاسته شود و شاهد آرامش این قشر زحمت کش باشیم./انتهای پیام


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ