در ششمین روز از دهه مبارک فجر همایش “نقش زن در انقلاب اسلامی” در عسلویه برگزار شد
تاريخ ارسال خبر : 9 فوریه 2011 | ساعت 15:41 | کد خبر: 3144 | sv177 | چاپ این مطلب

در ششمین روز از دهه مبارک فجر همایش “نقش زن در انقلاب اسلامی” در عسلویه برگزار شد.


عبدالله نادری بخشدار عسلویه طی سخنانی با بیان اینکه در قرآن کریم شخصیت زن مورد تکریم و تجلیل واقع شده است به دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری درباره شخصیت و نقش زنان در تربیت صحیح فرزندان وشکل دهی فرهنگ و سازندگی آینده اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اسلام می خواهد رشد فکری سیاسی و عملی زنان را به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه حداکثر استفاده داشته باشد.
بخشدار عسلویه در ادامه با اعلام اینکه حضور زنان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب حضوری ایثارگرانه بود تصریح کرد: میلیون ها زن ایرانی در انقلاب اسلامی ۵۷ با قدرت در صحنه آمدند و با شکل های گوناگون در جهت به ثمر رسانیدن انقلاب اسلامی تلاش کردند و امروز بانوان در عرصه های مختلف مشارکت دارند.
وی پوشش اسلامی برای زنان و داشتن حجاب را بعنوان مهمترین دستاورد انقلاب برای زنان دانست و افزود: حجاب عامل امنیت و رشد زن و منطبق با فطرت و از احکام مسلم اسلام است که توانست اصالت زن ایرانی را مطرح کند.
وی افزود: امروز شعارهای غربی در دفاع از حقوق زنان پایه و اساس ندارد و دستاورد این شعارها در جوامع غربی فرو پاشی بنیان خانواده استو بنوهی هم اکنون در دنیای مدرن و معاصر غربی زنها در جاهلیت بسر می برند.
رئیس ستاد دهه فجر بخش عسلویه اعتماد بنفس و خود باوری زنان جامعه را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب برای زنان برشمرد و جایگاه زنان در حوزه فرهنگ و فکر و اندیشه و عرصه های مدیریتی کشور در بعد از انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: امروز تعداد پذیرفته شدگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی زنان به ۲۵ برابر رسیده که نشان دهنده رشد جایگاه زنان بعد از انقلاب است.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب حضور زنان در عرصه ها بصورت سمبلیک و ابزاری و از میان خانواده های وابسته به رژیم بود خاطرنشان کرد: مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان در صحنه های اجتماع باید همراه با حفظ ارزشهای اسلامی و حفظ عفاف و حجاب باشد.
بخشدار عسلویه تصریح کرد: در شرایط کنونی دشمنان از طریق جنگ نرم به جنگ ارزشها و اعتقادات مردم آمده اند که ترویج بد حجابی و اشاعه بی بندوباری در میان زنان مهمترین هدف آنها در این جنگ است.
وی تاکید کرد: زنان می توانند بهترین فرمانده در دفاع از ارزشهای اسلامی و حفاظت از ارزشهای اخلاقی ، دینی و تربیت نسل ها و مبارزه با ناهنجاریها و فساد داشته باشند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ