- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تبریک مدیر عامل باشگاه ذوب آهن به ابراهیم زاده

 


 به نقل از روابط عمومی باشگاه ذوب آهن، ”خسرو ابراهیمی” ضمن آرزوی توفیق برای سرمربی تیم ذوب آهن کسب این گونه عناوین را نشانه پویایی و قدرت خانواده بزرگ ورزش ذوب آهن علی رغم همه موانع و مشکلات دانست و این افتخار بزرگ را برگ زرین دیگری در دفتر ورزش استان شهید پرور اصفهان خواند.

فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال فهرست بهترین مربیان جهان در یک دهه گذشته (از سال ۲۰۰۱ تا پایان ۲۰۱۱) را اعلام کرد که طبق آن منصور ابراهیم زاده سرمربی تیم فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان در رده ۱۵۸ جای گرفت.

وی در این رده بندی با ویسنته آگوری از اروگوئه، اونال اکسگوین از اسپانیا، استفان کشی از نیجریه، برتراند مرچن و کلود پل از فرانسه، تائه یونگ شین از کره جنوبی و خوزه لوییس تریخو از مکزیک با کسب ۵ امتیاز همردیف است.

در فهرست مذکور بهترین سرمربی جهان الکس فرگوسن با ۱۶۶ امتیاز است و پس از او آرسن ونگر با ۱۶۵ امتیاز، خوزه مورینیو با ۱۵۴ امتیاز، فابیو کاپلو با ۱۳۵ امتیاز و گاس هیدینک با ۱۱۲ امتیاز قرار دارند.

ابراهیم زاده که تنها سرمربی و در واقع سرمربی برتر ایرانی در این فهرست است پس از عدنان حمد ماجد عراقی با ۱۱ امتیاز (رده ۱۱۰) ، تاکشی اوکادا ژاپنی با ۱۰ امتیاز (رده ۱۱۹)، جون هون کیم از کره شمالی با ۶ امتیاز (رده ۱۴۵) ، عنوان چهارمین سرمربی برتر قاره کهن را نیز از آن خود کرده است.

در رده بندی باشگاه های جهان نیز باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن با ۱۰ پله صعود در مکان ۱۸۵ قرار دارد.