- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تبرکی: انقلاب اسلامی پیام خود را از عاشورا و قیام کربلا گرفت

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر عسلویه راس ساعت ۹:۳۰ از میدان لنج شروع و خیل عظیم راهپیمایان اعم از شیعه و سنی ، کارگران و کارکنان شرکتها ، بازاریان ، اصناف ، ملوانان و دانشجویان ، دانش آموزان با عبور از خیابانهای شهر و در محل پارک ساحلی حضور یافتند.
در این مراسم عباس تبرکی فرماندار کنگان با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیام خود را از عاشورا و قیام کربلا گرفته ، خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) حیات و زندگی واقعی را معنا کرد و امروز تمام آزادیخواهان جهان و کسانی که در راه حق حرکت می کنند ایشان را بعنوان الگوی خود قرار می دهند و امروز شعار و پیام ایشان در سراسر جهان گسترش یافته است.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز عده ای قلیل و کج اندیش که به دنبال مسخ ارزشهای والای انسانی و پایمال کردن ارزشها و کرامات انسانی اند و فقط از دین ، ظاهری و پوسته ای بیش نمی دانند و جوهره دین را درک نمی کنند ، بعضا توهمی ایجاد می کنند که مراسم عزا و بزرگداشت قیام امام حسین(ع) امری بیهوده ای است و در واقع آنها می خواهند جامعه را از نور رسالت محروم سازند.
تبرکی افزود: امروز وظیفه عالمان ، صاحبنظران و اندیشمندان است که فریاد بکشند و حرکت کنند و افشاگری نمایند و مانع شوند از حرکت کسانیکه می خواهند جامعه را از این موهبت بزرگ محروم سازند.
فرماندار کنگان با بیان اینکه رفع تنگناهای مادی کار سختی نیست ، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و با حمایت مردم شجاع خود را در پیام عاشورا دید.وی افزود: حضرت امام و مردم ولایتمدار وقتیکه دیدند رژیم شاهنشاهی همه ارزشهای والای اسلامی را پیمال کرده و از دین پوسته ای بیش باقی نمانده است ، بپا خواستند و حکومت جمهوری اسلامی را استقرار نمودند.
وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) جهان جدیدی را ایجاد و ادبیات سیاسی نویی را در تاریخ معاصر وارد و ساختار جدیدی را در جهان بوجود آورد.
عباس تبرکی افزود: حضرت امام جامعه ای ساخت که شعاع آن امروز مردم مصر و تونس و دیگر کشورها را در نوردیده است.
وی افزود: این تحلیل ساده اندیشانه ، کودکانه و احمقانه است که ما بپذیریم که شعاع انقلاب اسلامی و اسلام در حرکت مردم مصر و تونس بی تاثیر است.
وی خاطرنشان کرد: البته این را دشمنان می دانند که اسلام در حرکت و قیام مردم بسیار تاثیر گذار بود ولی چون برای خودشان خطرناک است آنرا کتمان می کنند.
فرماندار کنگان در بخش دیگری از سخنانش به برخی از دستاوردهای نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما باید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را از نگاه کیفی تحلیل کنیم چون اگر ما دستاوردهای نظام و آنچه بدست آوردیم را با یک دید دنیاگرایانه تحلیل نماییم بین راه ما و دیگران تفوتی وجود ندارد.
وی افزود: چه نعمتی بزرگتر از نعمت انقلاب اسلامی ، شرافت و کرامت انسانی ، عزت نفس ، استقلال آزادی و آقایی و اینکه ما در نظامی زندگی و نفس می کشیم که رهبری آن ولایت فقیه است.
تبرکی با بیان اینکه مقایسه دستاوردهای انقلاب با نظام شاهنشاهی یک قیاس مع الفارق و مقایسه طلا و خاک است خاطرنشان کرد: امروز دولت خدمتگذار طرح بزرگ قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا نمود که باید بر اساس نگاه عزتمندانه ، سرافرازی و استقلال طلبی به آن نگریست گرچه ممکن است مشکلاتی در حین اجرای این طرح بزرگ وجود داشته باشد ولی ما باید به افق طرح نگاه کنیم.
ایشان همچنین به برخی دیگر از دستاوردهای مختلف نظام در حوزه آموزشی ، علمی ، سیاسی و فرهنگی کشور اشاره کرد و در پایان راهپیمایی با صدور قطعنامه ای ۷ ماده ای ، نظام اسلامی ، رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و قیام مردمی و اسلامی مصر و تونس اعلام داشتند.