- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سالن فرودگاه خلیج‌فارس قابلیت پذیرش یک میلیون مسافر را دارد

عسلویه نیوز، سید‌پیروز موسوی ‌در بازدید از فرودگاه خلیج‌فارس عسلویه با اشاره به خدمات منطقه ویژه به مردم عسلویه و استان بوشهر اظهار داشت: پارس جنوبی علاوه بر توسعه تاسیسات نفت و گاز منطقه، در راستای خدمات‌رسانی به مردم بومی عسلویه و روستاهای اطراف و شهرستان‌های جنوبی استان و سایر شهرستان‌های استان نیز فعال است و خدمات قابل قبول و مناسبی در این راستا ارائه شده است.
وی افزود: در حوزه راه‌سازی و همچنین تامین آب آشامیدنی سالم و تکمیل و تجهیز زمین‌های ورزشی روستاهای اطراف عسلویه، در ۱۸ ماه گذشته اقدامات خوبی توسط منطقه ویژه صورت گرفته و مردم از این خدمات رضایت دارند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در مورد سایر امکانات زیرساختی و فرصت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز خاطرنشان کرد: گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از فعال‌ترین گمرکات است و در بین مجموعه گمرکات کشور همواره رتبه نخست و ممتاز صادرات را کسب کرده است.
موسوی تصریح کرد: فعالیت این گمرک در بخش صادرات، شامل میعانات گازی و صادرات غیرنفتی و در بخش واردات نیز شامل واردات کالا و تجهیزات و تجهیزات پروژه‌ای است.
وی در ادامه با اشاره به خدمات قابل ‌توجه فرودگاه بین‌المللی خلیج ‌فارس به مردم بومی منطقه و کارکنان صنعت نفت گفت: فرودگاه بین‌المللی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با نام خلیج فارس با طول باند ۴ کیلومتر، مجهز به سالن ترمینال موقت با قابلیت پذیرش یک میلیون مسافر در سال است که خدمات بسیار خوبی ارائه داده است.
مدیر‌عامل پارس جنوبی عنوان داشت: فرودگاه بین‌المللی خلیج ‌فارس دارای تاسیسات زیربنایی و جانبی، سیستم‌های پیشرفته ناوبری و روشنایی و امنیت پرواز و امنیت مسافر است که با هزینه‌ای معادل ۱۲۵ میلیارد تومان ساخته و راه‌انداری شده است.
موسوی در ادامه با اشاره به آب مصرفی این منطقه اظهار داشت: بخشی از آب مصرفی منطقه توسط مجتمع پتروشیمی مبین که در واقع مجتمع پشتیبانی و تدارکاتی مجموعه‌های پتروشیمی منطقه محسوب می‌شود، تامین شده و بخشی هم توسط مجتمع آب‌شیرین‌کن سازمان منطقه ویژه تامین می‌شود و در واقع منطقه ویژه با تمام امکانات نسبت به تامین آب شرب سالم فعال است.
وی به نحوه تامین برق مردم اشاره کرد و گفت: برق مصرفی منطقه از سه منبع؛ شبکه برق منطقه‌ای کشوری، مولدهای اختصاصی فازهای پالایشگاهی و مولد اختصاصی مجتمع پتروشیمی مبین تامین می‌شود و طرح ایجاد نیروگاه مستقل منطقه نیز طبق برنامه و در دست پیگیری قرار دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در مورد شبکه راه‌های ارتباطی نیز بیان داشت: شبکه راه‌های ارتباطی و دسترسی داخلی منطقه ویژه پارس، تقریباً به اتمام رسیده و راه‌های ارتباطی خارجی منطقه در محورهای شرقی و غربی نیز در حال تکمیل است.
موسوی عنوان داشت: تلاش بسیار زیادی برای رضایت خاطر مردم استان بوشهر و منطقه عسلویه در حال انجام است و بدون تردید در این مسیر به همکاری و تعامل مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم و انتظار داریم که بتوانیم وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: دولت عدالت‌محور دهم با همت مضاعف و کار مضاعف به فعالیت خود ادامه می‌دهد و شاهد خدمات‌رسانی گسترده‌ای توسط دولت هستیم و مدیران و کارکنان پارس جنوبی نیز با همه وجود برای ساختن ایران اسلامی تلاش می‌کنند.