هدر رفت روزانه ۳٫۵ میلیون مترمکعب گاز در عسلویه + تصاویر
تاريخ ارسال خبر : 15 فوریه 2014 | ساعت 11:49 | کد خبر: 30741 | sv250 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” به دلیل مدیریت نادرست در مدت زمان کوتاهی ساختار ۵٠٠ نفره چاپک و پویای شرکت نفت و گاز پارس به بیش از ۵ هزار نفر تبدیل شد که باید برای آن تدبیری اندیشید/ بعد از خریداری لوله های بی کیفیت چینی، نمونه آن به مالزی دادند تا تاییدیه دریافت شود، درحالی که بایستی اول سلامت لوله تایید بعد عملیات خرید انجام می شد.سوخت گاز

“عسلویه نیوز” مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بی توجهی های صورت گرفته در توسعه این میدان در سال های گذشته اظهار داشت: هم اکنون روزانه ٣.۵ میلیون متر مکعب گاز در مشعل های عسلویه سوزانده می شود.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از خلیج فارس علی محمد احمدی با اشاره به ضرورت جمع آوری مشعل های موجود در این منطقه گفت: متاسفانه با وجود تاکید مقام های عالی کشور در این باره، هیچ کس به فکر اجرا و دنبال کردن این موضوع نرفت و حتی طرحی را که وزیر سابق نفت آن را در این خصوص تایید کرده بود، اجرایی نشد.

وی یادآور شد: علاوه بر هدر رفت این سرمایه کشور، مشعل های روشن زمینه افزایش آلودگی منطقه عسلویه را هم در پی داشته است.


انباشته شدن نیرو در شرکت نفت و گاز پارس

مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش پنج هزار و ٢٠٠ نفری در نیروی انسانی این شرکت طی مدت کوتاه انتقاد کرد و گفت: هم اکنون ساختار نیروی انسانی در این شرکت از حالت پویا و ماتریسی خارج شده است.

احمدی با اشاره به تفاوت معنایی میان درست راه رفتن و راه درست رفتن اظهار داشت: اگر ما سرعت بالایی داشته باشیم اما در مسیر اشتباه گام برداریم سبب دور شدن از هدفمان خواهیم شد؛ به عنوان مثال ما طی سال های اخیر به دلیل مدیریت نادرست در مدت زمان کوتاهی ساختار ۵٠٠ نفره چاپک، ماتریسی و پویا این شرکت به بیش از ۵ هزار نفر تبدیل شد.

وی با تاکید بر رفع موانع پیش روی حوزه منابع انسانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: لازم است کمیته ای با اختیار تمام تشکیل شود که تا نیروی انسانی انباشته شده در این شرکت را در سایر شرکت های صنعت نفت توزیع کند.

باقی ماندن ٨٠ درصد از مایعات گازی پارس جنوبی در زیر زمین

مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام مخالفت با طرح افزایش برداشت ٢٠ درصدی از فازهای در تولید پارس جنوبی تصریح کرد: این کار باعث کاهش فشار گاز در مخزن و افزایش آب در چاه شده و در نتیجه ایران را از ٨٠ درصد مایعات گازی پارس جنوبی محروم می کند، این موضوع هم اکنون نیز در مخزن نفتی مسجد سلیمان اتفاق افتاده و سبب به دام افتادن ٨٠ درصد نفت این میدان در زیر زمین شده است.


خریداری لوله های سی آر اس بی کیفیت از چین برای پارس جنوبی

مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس که با ایرنا گفتگو کرده، درباره خرید لوله های سی آر اس که سالانه دو میلیارد دلار بار مالی برای شرکت نفت و گاز پارس به همراه دارد، تصریح کرد: سال گذشته به غلط سه شرکت چینی سازنده این نوع لوله ها به تایید رسیدند درحالی که این شرکت ها نتوانسته اند تاییدیه تولید این نوع لوله ها را به صورت رسمی از مراجعه ذی صلاح اخذ کنند، اما متاسفانه به دلیل عملکرد بد مدیریتی و گرایش هایی که به سمت این شرکت ها در داخل وجود داشت، شاهد خریداری این نوع لوله ها از چین هستیم.

وی افزود: نکته جالب این جاست که بعد از خریداری لوله های سی آر سی شرکت نفت و گاز پارس نمونه این لوله ها را به یک شرکت مالزیایی داده شد تا تاییدیه از این شرکت دریافت شود، درحالی که بایستی اول سلامت لوله تایید شود بعد عملیات خرید انجام می گرفت.

عکس: میلاد رفعت


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ