فشارمسئولان استان و عکس العمل فارسی ها
تاريخ ارسال خبر : 18 فوریه 2013 | ساعت 8:58 | کد خبر: 24302 | sv128 | چاپ این مطلب

تصمیمی که شاید در نگاه اول بسیار جذاب و فریبنده به نظر می رسد اما به نوعی توهین به شعور و مظلومیت مردم این جزیره ستم دیده می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سوک ، با وجود گذشت چندین سال از جدایی استان بوشهر از فارس هنوز بخش صنعت برق بوشهر خود را زیر سلطه فارسی ها می بیند به طوریکه برق منطقه ای فارس با رویکردی کاملا” منفعت طلبانه و گزینشی در جهت تامین منافع هم  استانیهای خود قدم بر می دارد و مشکلات نواحی دیگر را با محاسبه کمترین زیان و بیشترین سود برای منطقه خود حل می کند.

این بار خارگ این در یتیم خلیج فارس قربانی تصمیمات مقامات برق فارس قرار گرفته تصمیمی که شاید در نگاه اول بسیار جذاب و فریبنده به نظر می رسد اما به نوعی توهین به شعور و مظلومیت مردم این جزیره ستم دیده می باشد.

در جریان مصوبات هیئت محترم دولت مقرر شده بود با توجه به وضعیت اسفناک برق خارگ و نیاز مبرم این جزیره به برق، نیروگاهی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در آن احداث شود که متاسفانه پس از گذشت چندین سال روند افزایشی قیمت دلار هیچگونه اقدام موثری از سوی برق منطقه ای صورت نپذیرفت تا اینکه اخیرا” در پی افزایش فشار مسئولین استان ، برق منطقه ای فارس در اقدامی قابل تامل طرح انتقال یکی از واحدهای نیروگاه گازی بوشهر را پیشنهاد داد این طرح ناپخته در حالی مطرح شده که واحدهای نیروگاه گازی بوشهر با عمری بیش از ۳۵ سال می بایست پیش از این بازنشست می گردیدند اما هنوز شهر بوشهر تابستان ها را با صدای خسته آنها می گذراند سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا بوشهر؟ و چرا واحدهای از رده خارج؟ و چرا واحد ۲۰ مگاواتی؟

نیروگاه گازی بوشهر به دلیل شرایط خاص سوق الجهشی آن از جمله نزدیکی به نیروگاه اتمی و مناطق نظامی به عنوان سوپاپ اطمینان غیر قابل انکاری در مواقع بحران محسوب می شود از طرفی با وجود تاسیس چندین نیروگاه جدید و در مدار قرار گرفتن نیروگاه اتمی نیروگاه گازی بوشهر تمام فصل گرم در مدار قرار داشت که انتقال یکی از واحدهای آن می تواند برای شهر بوشهر مسئله ساز گردد.

از طرفی عمر واحدهای نیروگاه گازی بوشهر به بیش از ۳۵ سال می رسد که این خود باعث کاهش راندمان و همچنین بهره برداری بسیار مشکل از آنها می گردد و خارگ هرگز مستحق چنین ظلمی نیست.

از سوی دیگر واحدهایی به مراتب به روز تر و با عمر کمتر در کشور و حتی خود فارس بدون کمترین تولید و توجیه وجود دارد که جابه جایی آنها منافع فارسی ها را به همراه نخواهد داشت.

در پایان از مسئولین دلسوز استان تقاضا داریم تا ضمن پیگیری مسئله جدایی صنعت برق استان را از فارس با جدیت بیشتری دنبال کنند تا بیش از این به مردم مظلوم استان جفا نشود .


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ