- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز به کار نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور و نقاشی در بوشهر

[1]

دیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آیین آغاز به کار نمایشگاه کاریکاتور و نقاشی دوسالانه بوشهر در مجتمع فرهنگی نهم دی با اشاره به سفر دولت به استان بوشهر اظهار داشت: سفر سوم دولت به استان ارزش و اهمیت بسیار زیادی داشت ‌به ویژه در حوزه فرهنگی شاهد مصوبات ارزنده‌ای بودیم که نشان‌دهنده عمق توجه مسئولان ارشد نظام به مقوله فرهنگ است.
نصرالله شفیعی افزود: استان بوشهر در چهار سال گذشته در زمینه احداث فضاهای فرهنگی نسبت به دوران گذشته رشد چشمگیری داشته و در زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با رشد خوبی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: شخص رئیس جمهور در سفر سوم دولت بر تقویت فرهنگ استان تاکید زیادی داشت و اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای پنج سال در بخش فرهنگی بسیار مهم است که توسط دولت مصوب شد و امیدوار هستیم بتوانیم حداکثر استفاده را از این مبلغ ببریم و فرهنگ و هنر استان را ارتقا دهیم.
مدیر‌کل ارشاد استان بوشهر با تقدیر از هنرمندان استان به دلیل راه‌اندازی این نمایشگاه ارزشمند خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در واقع با ارائه ۱۰۵ اثر از هنرمندان ایرانی راه‌اندازی شده و آثار بسیار خوب و مهمی در این نمایشگاه عرضه شده است.
شفیعی تصریح کرد: در این نمایشگاه دو سالانه شاهد حضور هنرمندان داخلی هستیم و این نمایشگاه تا هشتم اسفند ماه ادامه دارد و انتظار داریم شاهد استقبال خوبی از سوی مردم باشیم.
وی با اشاره به حضور بهترین کاریکاتوریست‌های داخلی در دوسالانه گفت: این نمایشگاه در واقع مروری بر آثار هنری فجر است و در بخش جنبی آن آثار نقاشی هنرمندان بوشهری ارائه شده است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان داشت: در نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور امسال، یک نکته قابل تامل به چشم می‌خورد و آن استفاده از رنگ‌های تیره و سنگین کاریکاتوریست‌های ایرانی برخلاف هنرمندان اروپایی است و سوژه‌ها و درونمایه هر اثر می‌تواند تا ساعت‌ها، بیننده را به فکر وادارد.
شفیعی با اشاره به جزئیات کاریکاتورهای ارائه شده بیان داشت: کاریکاتورها هر چند نگاه ساده‌ای دارند اما با بکارگیری تکنیک‌های روز، در القا کردن و ارسال پیام مثبت به مخاطب موفق هستند و این امری مهم است.
وی ابراز داشت: همه توان و ظرفیت خود را برای رشد و تعالی فرهنگی استان بوشهر به کار گرفته‌ایم و بدون تردید با همت مضاعف و کار مضاعف می‌توانیم به موفقیت برسیم.