- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آنت فوم ایرانی در پتروشیمی پارس جایگزین نمونه خارجی گردید

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس با تلاش کارکنان شرکت و همکاری یک تولید کننده داخلی آنتی فوم مورد نیاز شرکت پتروشیمی پارس در داخل کشور ساخته و جایگزین نمونه خارجی گردید .

رئیس کمیته خودکفایی شرکت پتروشیمی پارس با اعلام این خبر گفت : یکی از معضلات واحد جداسازی دی اکسید کربن ( واحد ۴۰۰ ) ایجاد فوم و افزایش اختلاف فشار در برج های دفع و جذب دی اکسید کربن بوده است که می بایست با تزریق آنتی فوم کنترل گردد .

جناب آقای مهندس بهمنی افزود : آنتی فوم پیشنهادی شرکت BASF  که تامین کننده آمین واحد ۴۰۰ می باشد  بسیار موثر و کارا بوده است ولی به دلیل خارجی بودن و عزم مدیریت شرکت به تامین مواد مورد نیاز از داخل کشور ،  تصمیم به جایگزینی با نمونه های ساخت داخل گرفته شد که طی همکاری موثر  ادارت مهندسی فرایند ، بهره برداری ، آزمایشگاه ، تدارکات و نیز چند شرکت تولید کننده داخلی پروژه شروع شد .

وی توضیح داد : از اواخر سال ۱۳۸۸ با صرف حدود ۲۰۰۰ نفر ساعت ، تست های مختلفی در ظرفیت بالای تولید صورت گرفته و در دی ماه ۱۳۸۹ نمونه ای از آنتی فوم تولیدی داخل کشور مورد تایید قرار گرفت . این آنتی فوم ، اهمیت بسیار زیادی در پایداری و تداوم فرآیند تولید و حفظ ظرفیت اسمی واحد استحصال اتان دارد . این جایگزینی علاوه بر صرفه جویی مستقیم اقتصادی ، زمان سفارش تا تحویل کالا را نیز به حداقل رسانده است .