- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

“آی فیلم” شبکه ای بیگانه با نماز

رسانه ملی طی چند سال اخیر با راه اندازی شبکه های مختلف و گسترش آنتن های دیجیتال سعی دارد وضعیت فعلی صداوسیما را چه از لحاظ کمّی و چه از لحاظ کیفی ارتقاء بخشد. افتتاح شبکه های خبری العالم، پرس تی وی و شبکه های I-Film، نمایش، مستند، شما و اخیرا نیز شبکه بازار و نمایش همگی دلایلی است که نشان می دهد صداوسیما تمام همّ خود را جزم کرده است تا رضایت نسبی مخاطبانش را بدست آورد. هرچند راه اندازی شبکه های جدید باعث غفلت نسبی مسئولان از شبکه های ملی یک و دو پنج و … شده است اما امیدواریم با مرور زمان برنامه های شبکه های سابق نیز به روال و کیفیت سابق باز گردد.

 شبکه I-Film در میان شبکه های تازه تاسیس از مقبولیت ویژه ای برخوردار شده است. پخش سریال ها و فیلم های سینمایی قدیمی خاطره های زیادی را برای ایرانیان زنده می کند. شاید بتوان I-Film را تنها شبکه ای نامید که دایره مخاطبانش از کودک و نوجوان تا کهنسالان را پوشش می دهد. استقبال گسترده از این شبکه و پخس فیلم ها و سریال ها نقاط ضعف سایر شبکه ها را نیز بیش از گذشته نمایان کرده است. [1]

آی فیلم -نمایش – بازار تیوی – شبکه بازار – شبکه نمایش – صدا و سیمای جمهوری اسلامی – صدا و سیما – شبکه مستند – اذان – پخش زنده – سریال -فیلم – پوستر با کیفیت – پوستر آی فیلم – I-Film – شبکه مستند –

 اما نکته ای که در رابطه با این شبکه قابل تامل می باشد، عدم پخش اذان و حتی عدم اعلام اوقات شرعی از این شبکه است؟ براستی تفاوت I-Film با شبکه جام جم چیست که جام جم در اوقات شرعی با ویژه برنامه اذان و نماز برنامه های خود را دنبال می کند اما در شبکه I-Film چنین اتفاقی رخ نمی دهد. اگر I-Film یک شبکه سراسری و بین المللی است، جام جم نیز هست. اگر پخش ویژه برنامه اذان و اقامه نماز مشکلی را ایجاد می کند پس به چه دلیل این ویژه برنامه از جام جم پخش می شود؟ در ساعاتی که شبکه های دیگر سیما در حال پخش اذان و نماز جماعت هستند، I-Film به پخش فیلم مشغول است. صداوسیما می تواند با زیرنویس کردن ساعات شرعی در کشورهایی که این برنامه های این شبکه پخش می شود به ترویج فرهنگ غنی نماز کمک کند. نباید فراموش کنیم صداوسیما در جمهوری اسلامی تنها ابزاری برای سرگرم نمودن مخاطب نیست، صداوسیما ابزاری است برای ترویج اصول دین مبین اسلام.

 امید است مسئولان محترم صداوسیما با قبول این انتقاد دلسوزانه گامی محکم و جدی در راستای ترویج اسلام ناب محمدی (ص) بردارند.

این مطلب برای سایت خبری تحلیلی ندای انقلاب نگاشته شده است.

پ.ن:این مطلب رو دو ماه پیش نوشتم و به خاطر اینکه نمیخواستم زیاد به آی فیلم گیرداده باشم تصمیم گرفتم تو وبلاگ کارش نکنم.اما با درج این مطلب در ندای انقلاب هیچ اتفاقی رخ نداد چون احساس می کنم یک دست صدا ندارد.تصمیم گرفتم این مطلب رو در وبلاگم هم منتشر کنم تا شاید بتوانم تاثیری بگذارم. در آخر لازم به ذکر است بنده اعتقاد دارم اگر امکانش نیست اذان کامل پخش بشه،اینقدر فکر میکنم مقدور باشه که زمان اذان رو به وقت مکه زیر نویس کنند!