- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

با تولید روزانه ۲۹۰ میلیون متر مکعب گاز رکورد تولید گاز در پارس جنوبی شکسته شد

عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با تولید روزانه ۲۹۰ میلیون متر مکعب گاز رکورد تولید گاز پارس جنوبی شکسته شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” موسی سوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و تمام فازها با تلاش متخصصان داخلی به مرحله بسیار خوبی رسیده‌اند.

وی افزود: حمایت از طرح‌های پژوهشی مرتبط با صنعت نفت امری بسیار مهم است و برگزاری همایش توسعه پایدار در واقع گام بزرگی در تقویت دانایی‌محوری و دانش‌ بنیان در پروژه‌های پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی عملیات ساخت و راه‌اندازی هم‌زمان ۱۸ فاز در پارس جنوبی در حال انجام است و بدون تردید را‌ه‌اندازی این فازها در افزایش تولید ناخالص ملی اثربخش است.

سوری با بیان اینکه ارزش ذخایر پارس جنوبی ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار است، یادآور شد: در صورت بهره‌برداری از تمام فازهای پارس جنوبی در مجموع بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارددلار سود عاید کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۱ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه پارس جنوبی جذب شده و این در حالی است که برای سال‌جاری جذب ۲۱ میلیارد دلار منابع مالی هدف‌گذاری شده بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از اولتیماتوم به پیمانکاران ضعیف پارس جنوبی خبر داد و افزود: مسئولان وزارت نفت از پیمانکاران موفق پارس جنوبی موفق می‌کنند و به پیمانکاران ضعیف و کسانی که در اجرای تعهداتشان موفق نبوده‌اند اولتیماتوم داده‌ایم و این پیمانکاران با کاهش حجم فعالیت و یا اخراج از پروژه‌ها ربه‌رو می‌شوند.

سوری از شکسته شدن رکورد تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و گفت:‌ در سال جاری به متوسط روزانه تولید ۲۸۰ میلیون متر مکعب رسیده‌ایم و در حال حاضر با اجرای طرح‌های جدید به رکورد ارزشمند تولید روزانه ۲۹۰ میلیون متر مکعب گاز رسیده‌ایم.

وی ابراز داشت:‌ از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست اجرا هدر نخواهیم داد.