- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پارس جنوبی بزرگ‌ترین منبع هلیوم جهان

عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه پارس جنوبی بزرگ‌ترین منبع هلیوم جهان است، گفت: پارس جنوبی بیش از ۲۸ درصد ذخیره گاز هلیوم جهان را در اختیار دارد.

به گزارش “عسلویه نیوز” موسی سوری صبح امروز در همایش توسعه پایدار در محل سالن همایش‌های پارس جنوبی اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری در هشتم فروردین‌ماه سال جاری به پارس جنوبی، از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و پیام‌هایی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند مد نظر مسئولان صنعت نفت قرار دارد.

وی با بیان اینکه فقدان یکپارچگی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از موانع پیشرفت صنعت نفت است، افزود: در همایش توسعه پایدار به این مسئله پرداخته خواهد شد.

سوری با بیان اینکه اقتصاد هزاره سوم که اقتصاد دانش‌بنیان است گفت: بعد دانایی محور به یک اقدام عملی و اقتصادی اشاره می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از پارس جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: ارزش اقتصادی سهم ایران از پارس جنوبی بیش از ۱۴ هزار میلیارد مترمکعب گاز است و بالغ بر ۷٫۵ میلیارد بشکه نفت خام نیز در لایه نفتی سهم ایران در پارس جنوبی ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه پارس جنوبی بزرگ‌ترین منبع هلیوم جهان است، گفت: پارس جنوبی بیش از ۲۸ درصد ذخیره گاز هلیوم جهان را در اختیار دارد.

سوری با بیان اینکه ارزش اقتصادی هر فاز پارس جنوبی حدود یک درصد درآمد ناخالص ملی را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: این اثر در اقتصاد ملی بی‌نظیر است.

وی یادآور شد: دسترسی به تولید روزانه یک‌میلیارد مترمکعب گاز و تولید روزانه یک‌میلیون بشکه نفت خام از میادین پارس جنوبی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با بهره‌برداری از فازهای باقیمانده پارس جنوبی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید نفت خام  پارس جنوبی از نیمه دوم سال آینده خبر داد و بیان کرد: کار استقرار چاه‌های توصیفی و تولیدی به‌ زودی شروع می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم نیمه دوم سال آینده شاهد تولید نفت خام از لایه‌های نفتی پارس جنوبی باشیم و به فضل خدا نفت را از پارس جنوبی به ملت ایران هدیه می‌کنیم.