- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز؛ سید‌پیروز موسوی ‌در نشست با مدیران عامل مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: صنعت پتروشیمی از صنایع مهم و ارزشمند در وزارت نفت است و در منطقه پارس جنوبی شاهد فعالیت خوبی توسط شرکت‌های پتروشیمی هستیم.
وی افزود: رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر در راستای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی تاکید زیادی داشت که این امر در حال عملیاتی شدن است و با برنامه‌ریزی انجام شده تسهیلات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در پارس جنوبی افزایش می‌یابد.
مدیر‌عامل منطقه ویژه خاطرنشان کرد: توسعه صنایع پتروشیمی و به ویژه صنایع پایین‌دستی این صنعت، عامل مهمی در تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت است.
موسوی تصریح کرد: با توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی علاوه بر افزایش میزان ارزش افزوده محصولات، چالش‌های موجود در زمینه اشتغال مولد نیز رفع می‌شود و از این رو برای توسعه اقتصادی و افزایش میزان اشتغال در کشور و استان بوشهر، از تمام علاقه‌مندان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی حمایت می‌کنیم.
وی با تاکید مجدد بر دستور رئیس جمهوری مبنی بر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ادامه داد: رئیس جمهور بر تشکیل ستاد عملیاتی برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تاکید دارد و بر این اساس به مسئولان صنعت پتروشیمی دستور داده تا با مشارکت وزارت صنایع و صندوق توسعه ملی هر چه سریع‌تر این ستاد را برای پشتیبانی بهتر تشکیل دهند.
موسوی عنوان داشت: طبق تاکید رئیس جمهور، استان‌های بوشهر و خوزستان برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در اولویت قرار دارند و در این راستا، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تمام تمهیدات لازم برای انجام عملیات پشتیبانی از توسعه این صنایع را انجام می‌دهد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی در واقع فرصت مناسبی برای گسترش فرصت‌های شغلی در کشور است و به ازای ایجاد یک فرصت شغلی در صنایع بالادستی می‌توان ۱۴ فرصت شغلی در صنایع پایین‌دستی ایجاد کرد.
موسوی اظهار داشت: اجرایی شدن فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی موجب گسترش فرصت‌های شغلی شده است که در سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی غیر‌مستقیم در منطقه ویژه پارس ایجاد می‌شود که سهم عمده‌ای از این تعداد فرصت شغلی، به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اختصاص دارد.
وی ابراز داشت: از علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع پایین‌دستی و فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی دعوت می‌کنیم و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با مزیت‌های قابل‌توجه سرمایه‌گذاری، محل بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع پایین‌دست پتروشیمی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وجود منابع غنی گاز، قابلیت حمل و نقل مناسب کالا و مواد اولیه و صادرات محصولات از مجتمع بندری پارس، دسترسی آسان به شبکه راه‌های کشور، تسهیلات گمرکی مناطق ویژه و فرودگاه بین‌المللی عسلویه، پایانه‌های بار و نزدیکی و همجواری با بازارهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در واقع از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس جنوبی است.
موسوی عنوان داشت: صنعت پتروشیمی کشور در شش ماه نخست امسال بیش از شش میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی را به خارج صادر کرده است که از این میزان بیش از ۳ میلیارد دلار سهم صادرات مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس است.
وی خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای رشد و توسعه منطقه پارس جنوبی فعالیت کنیم.
در این نشست همچنین مدیران مجتمع‌های پتروشیمی نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و بر حمایت از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تاکید کردند.