- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بزرگترین ماموریت ملی کشور بر عهده شرکت نفت وگاز پارس

مهمترین موضوع به عنوان هدف بنیادی شرکت نفت و گاز پارس، تکیه بر تحقق اهداف و منافع ملی در میدان مشترک پارس جنوبی است .

عسلویه نیوز [1]؛ مدیر عامل شرکت نفت وگاز پارس با بیان اینکه بزرگترین ماموریت ملی  کشور بر عهده این شرکت گذاشته شده است، عنوان کرد: نتایج هر گونه تحول در پارس جنوبی، موجب تغییری چشمگیر در جغرافیای تجارت جهانی انرژی خواهد شد .

موسی سوری در نشستی با کارکنان شرکت نفت و گاز پارس گفت: ماموریت ما تحقق سهم ایران ودستیا بی کامل به منافع ملی در میدان مشترک پارس جنوبی است  وانحراف از این هدف در حقیقت نقض تعهدات دینی و ملی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده اهداف تولیدی- توسعه ای صنعت نفت در پارس جنوبی متمرکز شده است، بر نقش محوری کارکنان درپیشبرد اهداف ملی تاکید کرد.

سوری با تاکید بر اینکه شرکت نفت و گاز پارس بایستی تولید محور باشد، تمرکز بر طراحی و اجرای طرحهای توسعه و نیز سرعت در بهره برداری فازهای جدید به منظور افزایش میزان تولید گازدر میدان مشترک پارس جنوبی را اولویتی انکار ناپذیر قلمداد کرد .

وی در مورد اهمیت موضوع ” تولید” در رتبه بندی استراتژیک کشورها گفت: امروزه میزان تولید ناخالص ملی GNP) ) و حجم تولید کالا و خدمات  به عنوان مهمترین شاخصه توسعه یافتگی و قدرت اقتصادی کشورها قلمداد می شود و شرکت نفت و گاز پارس نیز بایستی سهم خود را در برنامه ها و اهداف تولیدی کشور به خوبی ایفا نماید .

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه خود را وامدار و دعاگوی کسانی می داند که همواره دغدغه ای جز تحقق منا فع سازمانی و ملی ندارند، افزود: کارکنان سازمانها لازم است تا با تمرکز بر شاخص های کلیدی سازمان و همسویی با فرصتهای طراحی شده، ضمن ورود گسترده در عرصه های پژوهشی، در جهت تولید و توسعه دانش و فناوری مورد نیاز صنعت نفت گام های موثری بردارند.

سوری، طراحی شاخص ها کلیدی  و معماری سازمان را محور انجام فعالیتها برشمرد و گفت: تا زمانی که آسیب شناسی واقعی در روند حرکتی سازمان صورت نگیرد ، بهبودی در محصول و خروجی سازمانها ایجاد نخواهد شد .

به گفته سوری، ملاک رتبه بندی و بکارگیری نیروی انسانی در شرکت نفت وگاز پارس، براساس  توانمندی، میزان دانش، تجربه و کارایی آنهاست به طوری که کارکنان لازم است با اعتقاد به اهداف استراتژیک سازمان، کار و پروژه ها را متمرکزبرمثلث “زمان، هزینه و کیفیت” به بهترین شکل به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه تحول تازه ای درساخت و توسعه پروژه های پارس جنوبی رخ داده است، افزود: تصمیم بزرگ رییس جمهور در انعقاد قرارداد ۸ فاز پارس جنوبی با پیمانکاران و سازندگان داخلی در ۲۵ خرداد امسال، اراده تازه ای را در دستیابی ایرانیان به نقشه آرمانی پارس جنوبی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرحهای جدید پارس جنوبی مطابق با برنامه استراتژیک صنعت نفت در مدت ۳۵ ماه افزود : قطعا مرزهای فناوری توسط جوانان و اندیشمندان ایرانی تسخیر خواهد شد.

سوری گفت: ما در دور جدید فعالیتهای پارس جنوبی تلاش داریم تا براساس برنامه استراتژیک ، علاوه بر اجرای زمینه های پایدار توسعه، نخبگان علمی کشور را در یک هم افزایی موثر با نخبگان اجرایی صنعت نفت در جهت رسیدن به سهم شایسته ایران در این میدان مشترک به کار گیریم.

مدیر عامل شرکت نفت وگاز پارس با بیان اینکه بزرگترین ماموریت ملی کشور بر عهده این شرکت گذاشته شده است، عنوان کرد: نتایج هر گونه تحولات توسعه ای در پارس جنوبی موجب تغییری چشمگیر در جغرافیای عرضه انرژی و تجارت جهانی آن خواهد شد .

وی گفت: اگر در این حوزه با اهمیت ازالگوهای حکیمانه و علمی استفاده نکنیم در دنیای مدیریت و رقابت جهانی عقب خواهیم افتاد .

اصلاحات ساختاری و ساماندهی چارچوب های تصمیم گیری و تصمیم سازی در شرکت نفت و گاز پارس مطابق با ماموریت شرکت و راهبردهای تدوین شده از دیگر محورهای سخنان سوری در نشست با کارکنان بود.

وی با بیان اینکه ساختار تصمیم گیری سازمان را در جهت ارتقا و اثربخشی اجرای طرحها بازآفرینی جدیدی خواهد کرد،افزود: قطعا به لطف خداوند و حمایت کارکنان شایسته شرکت نفت و گاز پارس اهداف عالی وزارت نفت و دولت در تسریع توسعه پارس جنوبی و شکل بخشی به آینده آرمانی پارس جنوبی را با پیروزی محقق خواهیم کرد .