- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بخشدار عسلویه: در کنار صنعت بایستی توسعه فضای سبز گسترش یابد

بمناسبت دهه بهداشت و روز ملی بهداشت محیط مراسمی با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین در مرکز بهداشتی درمانی روستای چاه مبارک برگزار گردید. [1]

نادری بخشدار عسلویه با بیان اینکه امروز جوامع صنعتی و فرا صنعتی با تهدیدات جدی در زمینه محیط زیست مواجه اند خاطرنشان کرد: در دنیای معاصر محیط زیست جایگاه ویژه و نقش بارز و مهمی در توسعه پایدار کشورها دارد.

ایشان با تاکید بر نقش آموزش و مشارکت دادن مردم در نظافت و بهداشت محیط زیست منطقه عسلویه تصریح کرد: امروز منطقه عسلویه شاهد تحولات چشمگیر و خیره کننده صنعتی مواجه بوده و طبعاً یکسری آلودگیها و تخریب محیط زیست و نابسامانی های محیطی بهمراه خود دارد که توجه و نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی بر امر نظارت بیشتر منطقه یک ضرورت جدی است.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است خاطرنشان کرد: باید در کنار صنعت ، توسعه فضای سبز منطقه نیز گسترش یابد که خوشبختانه این مهم در سفر اخیر هیئت محترم دولت به استان مدنظر قرار گرفته است.

وی همچنین برخی از برنامه های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بخش در امر بهداشت محیط در زمینه پاکسازی سواحل توسط دانش آموزان و جمع آوری زباله ها در جنگل های حرا اشاره نمود.

در ادامه نمایشگاهی که بوسیله ماکت در زمینه های مختلف بهداشت محیط زیست توسط جوانان منطقه ایجاد شده بود افتتاح گردید.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۱۱ اسفند ماه دایر می باشد.