- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدیریت حوزه های علمیه استان: دشمنان سعی دارند با ایجاد عرفان های ساختگی ، شیطان پرستی، فکرها و اعتقادات جوانان را شستشو و آنها را از دین و معتقدات اصیل اسلامی دور کنند

کلنگ احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران عسلویه با حضور حجه الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان به زمین زده شد. [1]

به گزارش عسلویه نیوز؛ در این مراسم که با حضور مسئولین ادارات ، شرکتها و جمعی از خیرین منطقه برگزار شد آقای نادری بخشدار عسلویه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت حوزه های علمیه در سراسر کشور ، حوزه های علمیه را به مثابه پایگاههای فکری و نرم افزاری مهم برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم این حکومت و نظام با همین ماهیت و شکل را حفظ و حراست نماییم باید زیرساخت های فکری آن را تقویت و گسترش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تلاش در عرصه فرهنگ و آموزش بعنوان زیر بنای توسعه و پیشرفت هر منطقه نیاز به یک همت مضاعف و تلاش دسته جمعی دارد از مسئولین و شرکتها و افراد خیرین خواستند در تکمیل پروژه ها همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: در منطقه عسلویه هر قدر بتوانیم سطح سواد و آموزش را بویژه در بین بانوان گسترش دهیم بهتر می توانیم بین مسئولین نفت در منطقه و مردم تعامل برقرار کنیم.

در ادامه حضرت حجه الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان با اشاره به نقش و اهمیت حوزه های علمیه در ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام تصریح کرد: امروز هجمه های دشمنان علیه دین اسلام بنحو بی سابقه ای افزایش یافته بطوریکه حدود ۳۰ شبکه ماهواره ای مذهب تراشی می کنند و سعی دارند با ایجاد عرفان های ساختگی ، شیطان پرستی، فکرها و اعتقادات جوانان را شستشو و آنها را از دین و معتقدات اصیل اسلامی دور کنند.

این مطلب که امروز عدم توجه به تقویت حوزه های علمیه وگسترش اعترافات فکری در جامعه یک مسئله ضد امنیتی است تاکیید کرد : همه باید عزم خود را جزم و در تقویت حوزه های علمیه که در واقع ترتیب کننده سنگربانی برای دین ومکتب رسول خدا می باشد تلاش نمایند.

این حوزه به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و در زیر بنای ۱۱۰۰ متر در۳ سه طبقه ساخته خواهد شد هزینه واعتبار اولیه آن حدود ۱۵۰ میلیون تومان بر آورد شده است .

در حال حاضر تعداد ۴۰ طلبه دختر در مدرسه علمیه خواهران عسلویه مشغول به تحصیل می باشند