- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فاز ۱۹ پارس جنوبی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عسلویه نیوز” مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: فاز ۱۹ پارس جنوبی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، فروردین حیدری از نصب نخستین پایه سکوی این فاز تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تجهیزات مکانیکی مورد نیاز این عملیات وارد آب‌های عسلویه شده است.

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی افزود: تجهیزات مکانیکی مورد نیاز نصب نخستین پایه سکو، وارد فاز ۱۹ پارس جنوبی شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۰، نصب تجهیزات مکانیکی و بویلرها در فاز ۱۹ پارس جنوبی آغاز خواهد شد تصریح کرد: مراحل ساخت این پایه سکوی هزار و ۸۰۰تنی، در یارد خرمشهر به پایان رسیده و پس از بارگیری بر روی شناور حمل‌کننده به محل نصب در خط مرزی ایران و قطر حرکت می‌کند.

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی یادآور شد: پس از پایان نصب پایه سکو و با توجه به قطعی شدن قرارداد بکارگیری دکل حفاری دریایی، عملیات حفاری این فاز در اواسط بهار ۱۳۹۱ آغاز می‌شود.

حیدری با بیان اینکه بخش خشکی فاز ۱۹ پارس جنوبی حدود ۳۲ درصد تاکنون پیشرفت داشته است گفت: بیشتر سفارش‌گذاری تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز بخش خشکی این فاز برای ساخت انجام شده و تا اواخر سال جاری نیز یک‌سری از تجهیزات ساخته شده برای نصب وارد این فاز خواهند شد.

وی تصریح کرد: طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با ۳ سکو که هرکدام ۵ چاه دارند، برنامه‌ریزی شده و حفاری هر چاه حدود ۶۰ روز طول می‌کشد.

این مسئول پیشرفت کلی فاز ۱۹ پارس جنوبی را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: این فاز دارای دو سکو دریایی به ظرفیت هر کدام هزار میلیون فوت مکعب و یک سکوی اقماری به ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز است.

حیدری با بیان اینکه تاکنون در فاز ۱۹ پارس جنوبی حدود ۱٫۵ میلیارد دلار تامین مالی از سوی شرکت بازرگانی نیکو انجام شده است گفت: تامین مالی این فاز از طریق شرکت بازرگانی نیکو انجام می‌شود و تاکنون از نظر مالی این فاز با مشکلی مواجه نشده است.