- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پرسپولیس در اولین گام ۳ بر یک شکست خورد

تیم فوتبال پرسپولیس نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را باشکست پشت سر

گذاشت.

پرسپولیس در نخستین دیدار خود در گروه C لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱ و ۵ دقیقه چهارشنبه در جده مهمان الاتحاد عربستان بود و علیرغم ارائه یک بازی خوب با نتیجه سه بر یک مغلوب حریف قدرتمند خود شد.

پرسپولیس با ترکیب رحمان احمدی، سپهر حیدری، رضا نورمحمدی، حمیدرضا علی‌عسگر، ابراهیم شکوری، تیاگو فراگا، مازیار زارع، حسین بادامکی، محمد نوری، هادی نوروزی و غلامرضا رضایی به میدان رفته است.

اولین خطر جدی بازی را الاتحاد در دقیقه ۳ ایجاد کرد که ضربه سر عبدالمالک ضیایی با واکنش زیبای رحمان احمدی مواجه شد و توپ پس از برخورد با تیر دروازه از منطقه خطر دور شد.

در دقیقه ۱۴ ضیایی که نشان می‌داد مهاجم خطرناکی است با فرار از کمند آفسایدگیری مدافعان پرسپولیس و البته اشتباه آنها نخستین گل بازی را به سود الاتحاد به ثمر رساند.

الاتحاد روی حرکت ضیایی باز هم صاحب موقعیت شد و پس از اشتباه سپهر حیدری، نزدیک بود که پرسپولیس گل دوم را هم دریافت کند اما ضربه ضیایی به تیر دروازه رحمان احمدی برخورد کرد.

در دقیقه ۱۹ پرسپولیس در فاصله ۳۰ متری دروازه الاتحاد صاحب یک ضربه آزاد شد که شوت سنگین مازیار زارع پس از برخورد به مدافع الاتحاد در میانه راه در خلاف جهت حرکت دروازه‌بان الاتحاد وارد دروازه این تیم شد تا بازی خیلی زود مساوی شود.

در دقیقه ۲۵ ضربه آزاد بازیکنان الاتحاد با جایگیری خوب رحمان احمدی در دستان وی قرار گرفت.

حرکت ترکیبی بازیکنان الاتحاد در دقیقه ۳۰ به سانتر روی دروازه پرسپولیس منجر شد که با دفع سپهر حیدری توپ به کرنر رفت.

در دقیقه ۳۲ بازیکنان پرسپولیس روی یکی از معدود حملات خود از سمت چپ به دروازه الاتحاد هجوم بردند که سانتر خوب غلامرضا رضایی با ضربه بی‌دقت حسین بادامکی به اوت رفت.اعتراض بی‌جهت غلامرضا رضایی در دقیقه ۳۶ موجب شد تا صالح سوبخیدین داور مالزیایی این بازی به او کارت زرد نشان دهد.الاتحاد که مشخص بود برای گلزنی به پرسپولیس، عمق دفاع این تیم را هدف قرار داده، چندین بار از این ناحیه حمله کرد اما به غیر از گلی که به ثمر رساند، در سایر دفعات اسیر آفسایدگیری پرسپولیسی‌ها شد.

در دقیقه ۴۲ مازیار زارع پشت محوطه الاتحاد صاحب یک موقعیت خوب شد اما شوت پای چپ او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

با آغاز نیمه دوم باز هم الاتحاد بود که بازی را بهتر آغاز کرد.عربستانی‌ها ۲ دقیقه پس از شروع نیمه دوم یک بار دیگر از اشتباه مدافعان پرسپولیس در آفساید گیری استفاده کردند و این بار نوبت حمیدرضا علی‌عسگر بود که با محاسبه اشتباه خود مهاجم الاتحاد را در موقعیت تک به تک با رحمان احمدی قرار دهد.

دروازه‌بان پرسپولیس نیز با یک خطای بی‌مورد و در شرایطی که می‌توانست مهاجم حریف را رها کند، روی او خطا کرد تا یک ضربه پنالتی به سود الاتحاد اعلام شود.

محمد نور در دقیقه ۴۸ این پنالتی را به گل دوم الاتحاد تبدیل کرد تا این تیم بار دیگر از پرسپولیس پیش بیفتد.

پس از این گل بازی برای چند دقیقه بسیار زیبا دنبال شد و دو تیم پشت سر هم بر روی دروازه یکدیگر حمله می‌کردند.در یکی از حمله‌های پرسپولیس هادی نوروزی که در محوطه جریمه الاتحاد صاحب توپ شده بود مدافع این تیم را هم پشت سر گذاشت و با خطایی واضح، سرنگون شد اما در میان حیرت پرسپولیسی‌ها داور دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۵۷ علی دایی وحید هاشمیان را به جای هادی نوروزی به بازی آورد تا تیمش روی توپ‌های هوایی از قدرت سرزنی این بازیکن استفاده کند.در عین حال پس از گل دوم الاتحاد این سرخ‌پوشان ایران بودند که بازی را به طور کامل در دست گرفتند و عربستانی‌ها تنها به ضد حملات دل بسته بودند.

در دقیقه ۶۳ پرسپولیسی‌ها روی کار ترکیبی از دفاع فشرده تیم میزبان رد شدند و پاس خوب بادامکی، غلامرضا رضایی را درموقعیتی بسیار خوب قرار داد اما شوت مهاجم پرسپولیس با فاصله‌ای کم به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۰ زردپوشان الاتحاد از پیشروی بازیکنان پرسپولیس استفاده کردند و روی یک ضد حمله باز هم با رحمان احمدی تک به تک شدند اما واکنش خوب دروازه‌بان پرسپولیس مانع از به ثمر رسیدن گل سوم الاتحاد شد.

در دقیقه ۷۴ الاتحاد روی یک حمله سریع از سمت چپ دروازه پرسپولیس صاحب یک موقعیت خوب شدند که کم تعداد بودن مدافعان پرسپولیس و پاس خوب مهاجم الاتحاد باعث شد که ضیایی در یک قدمی دروازه سومین گل الاتحاد را وارد دروازه سرخ‌پوشان ایران کند.

در دقیقه ۷۹ امیرحسین فشنگچی به عنوان دومین یار تعویضی به جای حسین بادامکی وارد زمین شد تا بار هجومی پرسپولیسی‌ها بیشتر شود.

در ادامه بازی حمله‌های پرتعداد پرسپولیسی‌ها چند موقعیت خوب را برای این تیم ایجاد کرد اما بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس مانع از گلزنی دوباره آنها شد تا در نهایت بازی با همان نتیجه به پایان برسد.