- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای فاز دوم فرودگاه خلیج فارس عسلویه در آینده نزدیک

به گزارش عسلویه نیوز؛ سید‌پیروز موسوی صبح امروز در بازدید از بخش‌های مختلف پارس جنوبی اظهار داشت: امسال از مهم‌ترین و موفق‌ترین سال‌ها در پارس جنوبی بوده و شاهد اقدامات اساسی در توسعه این منطقه هستیم.
وی افزود: انعقاد قرارداد همزمان معادل هشت فاز در حضور رئیس جمهور در ۲۵ خرداد سال جاری در واقع نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت است و هم‌اکنون شاهد شتاب بسیار خوبی در اجرای فازهای مختلف هستیم.
مدیر‌عامل منطقه ویژه پارس جنوبی از توسعه روزافزون زیرساخت‌ها در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: پارس جنوبی در کنار توسعه فازهای مختلف نفت و گاز و پتروشیمی در توسعه زیرساخت‌ها نیز در سطح استان بوشهر و شهرستان کنگان و منطقه عسلویه تلاش چشمگیری از خود نشان داده و هم‌اکنون شاهد توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها و توسعه امکانات مختلف هستیم.
موسوی از توسعه چشمگیر فرودگاه خلیج‌فارس خبر داد و گفت: وجود امکانات فرودگاهی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس است و این فرودگاه خدمات قابل‌توجهی به مردم ارائه کرده است.
وی ابراز داشت: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس با طول باند ۴ کیلومتر مجهز به سالن ترمینال موقت با قابلیت پذیرش بیش از یک میلیون مسافر در سال است و از تاسیسات زیربنایی و جانبی و سیستم‌های پیشرفته ناوبری و روشنایی و امنیت پرواز و امنیت مسافر برخوردار است که با هزینه معادل ۱۲۵ میلیارد تومان احداث و راه‌انداری شده است.
مدیر‌عامل پارس جنوبی از اجرای فاز دوم فرودگاه خلیج فارس عسلویه در آینده نزدیک خبر داد و عنوان داشت: با تلاش و فعالیت خوبی که انجام شده، فاز دوم طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس نیز به زودی اجرا می‌شود.
موسوی اضافه کرد: در منطقه ویژه پارس بزرگ‌ترین منبع گازی جهان با بیش از ۱۰ درصد کل ذخایر گازی جهان قرار دارد که مزیت مناسبی برای احداث و راه‌اندازی صنایع انرژی‌بر در این منطقه است.
وی افزود: در شرایط کنونی تعداد ۱۰ فاز عظیم از ۲۸ فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده که بین ۲۲۰ تا ۲۴۵ میلیون متر‌مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، گاز تولید می‌شود.
مدیر‌عامل پارس جنوبی اظهار داشت: وجود تاسیسات و شبکه‌های آب، برق و ارتباطات مخابراتی نیز از دیگر امکانات زیرساختی در منطقه ویژه است و همچنین وجود انرژی پاک و ارزان و در دسترس نیز به عنوان یک مزیت چشمگیر و مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اهمیت زیادی دارد.
موسوی تصریح کرد: اکنون شاهد تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر دولت برای توسعه بیش از پیش در پارس جنوبی هستیم و وزیر ارزشی و ولایت‌مدار نفت نیز تلاش گسترده‌ای را برای رشد و توسعه پارس جنوبی انجام داده که امیدوار هستیم به فضل خدا شاهد موفقیت‌های خوبی باشیم.