- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رکورد شکنی مردم استان پس از ۳۰ سال

به گزارش سرویس سیاسی "بوشهرنیوز [1]" در حالی که بسیاری از کشورهای غربی و همچنین معاندین نظام جمهوری اسلامی با انواع ترفندها و سیاه نمایی ها سعی دارند با انعکاس وارونه حقایق، مردم و روحانیت را در مقابل یکدیگر قرار دهند اما در انتخابات مجلس نهم باردیگر ملت بزرگ ایران اسلامی نشان داد راه امام(ره) همچنان تداوم داشته و مردم با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، همیشه از روحانیت حمایت کرده و در مقاطع حساس پشت سر آن ها قرار می گیرند.

برای اثبات این مدعا همین بس که روز گذشته و در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی، در سه حوزه از چهار حوزه استان ولایتمدار بوشهر، مردم استان آرای خود را به نام روحانیون به صندوق ها ریخته و با اعتماد به آنان، این روحانیون را وارد ساختمان بهارستان کردند.

اختلاف بالای آرای کاندیداهای روحانی با سایر رقبای انتخاباتی خود در سه حوزه از چهار حوزه استان در طول ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

اتفاق مهمی که نوید روزهای بهتر و چشم اندازی روشن را برای استان ولایتمدار و دارالحماسه بوشهر رقم خواهد زد.

اگر چه سید محمد مهدی پورفاطمی را باید از جبهه مقابل اصولگرایی دانست اما اعتماد مردم منطقه به این روحانی نیز بیانگر اعتمادی است که مردم مناطق دشتی و تنگستان به روحانیت دارند.

البته عبدالکریم جمیری که از جبهه متحد اصولگرایان استان از حوزه بوشهر، گناوه و دیلم به مجلس شورای اسلامی راه یافته را نیز باید در لیست اصولگراها و از حامیان روحانیت قرار داد که این نکته مهم می تواند منشأ برکات زیادی برای استان شود.

اکنون و با اتمام انتخابات مجلس نهم، سه حوزه از چهار حوزه استان در اختیار روحانیت و یک حوزه نیز در اختیار یکی از حامیان روحانیت قرار گرفته، ترکیبی که در طول ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

به بیان دیگر می توان گفت در انتخابات مجلس نهم، از لحاظ آماری، ۷۵ درصد کرسی های استان بوشهر در مجلس در اختیار روحانیون قرار داشته که به نظر می رسد از این حیث، دارای مقام اول در کشور باشد.

با نگاهی بر عملکرد نمایندگان در مجالس پیشین مشاهده می شود آنان به دلیل واگرایی در عقاید و اظهارنظرها نتوانستند آن طور که باید، بر فضای سیاسی استان و گاهاً کشور تأثیرگذار باشند.

امیدی که از مجلس نهم می رود این که ترکیب جدید نمایندگان روحانی در کنار یکی از نیروهای اصولگرا و ارزشی می تواند ترکیبی طلایی و رویایی برای استان در پیشبرد اهداف و برنامه های کلان آن به شمار رود.

ترکیبی که اگر صحیح و هماهنگ عمل کند می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان در سطح کلان کشور باشد.

امیدواریم منتخبین مردم استان در مجلس نهم با درک این مهم، علاوه بر تأثیرگذاری در وضع قوانین کشور، مطالبات به حق مردم استان بوشهر که سال هاست مسکوت مانده را پیگیری و بدان جامه عمل بپوشانند.