- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

با کاشت درخت می توان محیط زیست با طراوتی اهداء کرد

“عسلویه نیوز” شهردار عسلویه گفت: با کاشت درخت می توان محیط زیست با طراوتی اهداء کرد.IMG_7190 [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” شهردار عسلویه  با اشاره به روز پانزدهم اسفند ماه هر سال که به نام روز درختکاری نامیده شده است در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی منطقه و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی عسلویه می توان محیط زیست با طراوت را به شهروندان اهداء کرد.

شهردار عسلویه افزود: مساله درخت و درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی های منطقه به شمار می آید که به همین منظور در اولین روز از هفته درختکاری ۳۰۰ اصله درخت در شهر عسلویه با حضور گرم مردم کاشته شد .

علی ماندگار افزود : ایجاد جنگل های مصنوعی و فضای سبز در اطراف منطقه صنعتی عسلویه می تواند به عنوان یک راهکار جدی برای کاهش تاثیرات آلاینده ها در فضای پیرامونی قرار گیرد.

وی با اشاره به روز پانزدهم اسفند ماه هر سال که به نام روز درختکاری نامیده شده است اظهار کرد : با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی منطقه و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی عسلویه می توان محیط زیست با طراوت را به شهروندان اهداء کرد.

شهردار عسلویه با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی برای حفظ و صیانت از فضای سبز و درخت کاری تصریح کرد : با توجه به وجود ریزگردها و آلاینده های صنعتی در عسلویه کاشت درخت و درختکاری راه‌حلی مناسب برای مبارزه با این معضل است.

وی یادآور شد :درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است که با اعتقادات مذهبی ما هم در ارتباط می باشد .

علی ماندگار در خصوص برگزاری این مراسم در پارک مروارید شهر عسلویه اظهار داشت: با توجه به اینکه خیل عظیم خانواده ها برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت خود به این نقطه از شهر مراجعه می کنند و همچنین وجود چشم انداز مناسبی از این شهر در این نقطه تصمیم بر آن شد مراسم روز درختکاری در محل انتهای پارک مروارید برگزار شود که خوشبختانه این مراسم با استقبال خوب مردم در این روز به یاد ماندنی همراه بود.