- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فراغت از تحصیل ۴۰ طلبه در سال جاری

سید مهدی طاهری امشب در گفت‌و‌گو با “عسلویه نیوز” در شهرستان دشتی، اظهار داشت: تا کنون ۴۰ نفر از طلاب در سه دوره آموزشی در حوزه علمیه سفیران هدایت خورموج فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود:حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان دشتی جهت تربیت مبلغ از بین برادران و خواهران واجد شرایط برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ ثبت نام و طلبه می‌پذیرد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت المهدی(ع) شهرستان دشتی به شرایط پذیرش اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل دیپلم، موفقیت در آزمون ورودی، کسب امتیاز لازم در مصاحبه، صلاحیت اخلاقی، سیاسی و خانوادگی، برخورداری از سلامت کامل، حداکثر سن ۲۵ سال، نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه، اشتغال به تحصیل تمام وقت در مدت دوره و آمادگی و تعهد خدمت تبلیغی پنج ساله است.

طاهری ادامه داد: عناوین و متون آموزشی درورس در بخش ادبیات، قرآن و حدیث، فقه واصول، فلسفه و کلام، اخلاق، علوم انسانی، تاریخ و علوم سیاسی، روش‌ها و مهارت‌ها است.

طاهری یادآور شد: ویژگی‌های حوزه علمیه سفیران هدایت می‌توان در چهار دسته ویژگی‌های آموزشی، تربیتی، مهارتی و اختصاصی تقسیم کرد.

وی اضافه کرد: توجه به قرآن در نظام آموزشی، تقویت روحیه پژوهشی، زمینه سازی برای نخبگان، حضور و غیاب ویژه، مباحثه نظام‌مند، برنامه ریزی آموزشی بر اساس علم نه متن، کابردی بودن آموزش‌ها و کوتاه بودن دوره آموزش از ویژگی‌های آموزشی دراین حوزه است.

طاهری خاطرنشان کرد: به فرمودهصلاحیت اخلاقی در حوزه‌های علمیه، درس گفتن و درس خواندن، دقیقا” باید به دنبال نیازها باشد در حوزه علمیه سفیران هدایت سعی شده عناوین دروس و سرفصل‌ها با توجه به نیازهای علمی طلاب و نیازهای جامعه به صورت کاربردی پیش بینی گردد .

وی ادامه داد: در بخش نظام آموزشی آمده است و از سوی دیگر به اساتید سفارش می‌شود مطالب را کاملا با توجه به نیاز مبلغین مطرح کنند.

طاهری در پاسخ به این سوال که مجوز معمم شدن طلاب در این حوزه چگونه است؟ افزود: طلاب پس از گذراندن ۱۳۰ واحد درسی، در صورتی‌که از نظر اخلاقی مورد تائید قرار گیرند، مجوز ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت را دریافت می‌کنند و تا زمانی که صلاحیت فرد احراز نگردد و مجوز صادر نشود حق استفاده از لباس روحانیت را ندارد.

طاهری گفت: تاکنون ۴۰ نفر از طلاب در سه دوره آموزشی در حوزه علمیه سفیران هدایت خورموج فارغ التحصیل شده اند که برخی از آن ها در نهادهای دولتی مثل سپاه پاسداران، عقیدتی سیاسی نیرو انتظامی، مرکز مدیریت و حوزه‌های علمیه، مراکز آموزشی، مدارس به عنوان روحانی امین، دانشگاه‌ها مشغول به مبلغ دینی هستند و تعدادی هم به عنوان مدرس در حوزه مشغول به تدریس هستند.

وی افزود: با توجه به درس‌های تخصصی روان شناسی، جامعه شناسی، روش سخنرانی، کلاس داری، مرثیه خوانی، مدیریت، تفسیر و عقاید از ۱۳ استاد در این حوزه جهت تدریس استفاده می‌کنیم.

طاهری بیان کرد: طلاب حداقل پس از دوره پنج ساله که فارغ التحصیل می‌شوند می‌توانند ادامه تحصیل بدهند یا وارد تبلیغ شوند./فارس