شهرک‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر ایجاد شود
تاريخ ارسال خبر : 5 مارس 2017 | ساعت 15:38 | کد خبر: 36087 | sv419 | چاپ این مطلب

محسن اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با “عسلویه نیوز”در شهرستان دشتی اظهار داشت: با همت فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی، از دی ماه سال گذشته بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در جهت پیشرفت شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در بخش اول تجهیز کامل بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را به بهترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در شهرستان دشتی در قالب ۳۸ نفر با مدرک لیسانس، ۱۸ نفر فوق لیسانس و چهار نفر مدرک دکترا ساماندهی کرده‌ایم که امروز می‌توان گفت بهترین متخصصین استان بوشهر در شهرستان دشتی حضور دارند.

مسوول اقتصاد مقاومتی بسیج دشتی اضافه کرد: این شهرستان پتانسیل فوق‌العاده بالایی در بحث کشاورزی دارد و متاسفانه به دلیل این که طراحی الگوی کشت در قالب یک طرح جامع نداشتیم ضربات شدیدی به کشاورزان و مجموعه کشاورزی وارد شد.

اسماعیلی یادآور شد: خوشبختانه طرحی توسط کارشناسان کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دشتی در قالب طرح جامع برای کل استان در قالب پنج دشت تهیه به جهاد کشاورزی استان ارائه کردیم که مورد قبول این سازمان قرار گرفت و در استانداری بوشهر هم تصویب شد ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات اجرایی نشد.

وی ادامه داد: از سال گذشته سعی و تلاش ما این بوده است که همایش‌هایی که برگزار می‌کنیم کاربردی در جهت علمی‌سازی کشاورزی باشد که یکی از آن‌ها صنایع تبدیلی و ارائه راهکارها است.

اسماعیلی تاکید کرد: از نماینده مردم دشتی و تنگستان و مقامات شهرستان دشتی درخواست می‌کنم تلاش کنند شهرک صنعتی ما راه‌اندازی شود زیرا هیچ کارخانه صنعتی نداریم و تمام محصولات ما به صورت خام به دیگر استان حمل و با فرآوری مجددا با قیمت بالاتری به شهرستان می‌فروشند.

مسوول اقتصاد مقاومتی بسیج دشتی ضمن تقدیر از مدیران جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی دشتی افزود: در هفته گذشته، مدیریت زراعت استان را دعوت و بحث آبیاری مزارع را پیگیری کردیم و شهرستان دشتی از لحاظ سیستم‌های تحت فشار جزء برترین شهرستان‌های استان بوشهر است.

اسماعیلی گفت: با توجه به استعدادهای خوب استان بوشهر در حوزه کشاورزی، ایجاد و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر ضروری است.

وی افزود: با مساعدت و همکاری فرمانده و مجموعه سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی کلیه دوره های تخصصی و وام‌های اقتصاد مقاومتی در قالب ۳۳۰ نفر به مجموعه بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی واگذار و کار به خوبی انجام و ۷۰ مورد وام‌های اقتصاد مقاومتی با کارشناسی به بسیج مهندسین کشاورزی اختصاص یافت.

اسماعیلی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی با بسیج مهندسین در شهرستان دشتی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری در جهت برون سپاری کارها از بخش دولتی به خصوصی به امضاء رسید و بیشتر کارها که امکان واگذاری باشد در اختیار بسیج مهندسین قرار دهند تا این کار انجام شود.

وی افزود: اخیرا پارک جنگلی شهر بادوله در ۱۴ هکتار به شهرداری این شهر واگذارشد که پیشنهاد می‌کنم یکی از پارک‌های جنگلی در حومه شهرستان دشتی در اختیار شهرداری قرار دهند تا بتوانیم امکانات لازم در قالب رفاه مردم تامین کنیم.

مسوول اقتصاد مقاومتی بسیج دشتی بیان کرد: اخیرا طرح واگذاری احاله مدیریت جنگلی دیر در ۱۱۱ هکتار به شهرداری واگذارشده است و امیدواریم در شهرستان دشتی نیز این شرایط عملیاتی شود.

وی گفت: از طرف بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دشتی طرح جامع برای مبارزه با ریزگردها در سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

اسماعیلی یادآور شد: محور اصلی برنامه‌های ما در سال آینده در شهرستان دشتی اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی است که این شهرستان تاکنون در این زمینه بسیار موفق بوده است./فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ