- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نمایشگاه عکس و گرافیک روز بوشهر افتتاح شد

عسلویه نیوز؛ دبیر ستاد بزرگداشت روز بوشهر ظهر امروز (یک‏شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش عکس جشنواره ۷۰ عکاس با ۶۷۰ اثر شرکت کردند که از این تعداد ۶۰ اثر انتخاب و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
دبیر ستاد بزرگداشت روز بوشهر ادامه داد: بخش گرافیک برای نخستین‌بار در بوشهر برگزار شد که در بخش‌های طراحی پوستر، لوگوتایپ و تصویرسازی درباره داستان‌ها و افسانه‌ها و شعرهای بومی محلی بود که ۳۰ نفر با بیش از ۸۰ اثر شرکت کردند.
وی عنوان داشت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی جلوه‌های بوشهر در بخش مستند و فرهنگ بوشهر با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است تا سطح جشنواره نیز حفظ شود.
محمدی باغ‎ملایی اضافه کرد: فراخوان جشنواره ۱۰ بهمن اعلام و در بخش عکس با سه بخش جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان بوشهر، مستند اجتماعی و مشاغل سنتی و موضوع آزاد برگزار شد.
دبیر ستاد بزرگداشت روز بوشهر عنوان داشت: در حاشیه این جشنواره یک کارگاه عکس به مدت دو روز با موضوع واقعیت اجتماعی در سینما بهمن در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اسفند ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر در مجتمع سینما بهمن بوشهر توسط محسن راستانی برگزار می‌شود‌.
وی ادامه داد‌: از نفرات برتر هر بخش و موضوع در روز اختتامیه‌ تجلیل ‌و از عکاس پیشکسوت علی‌اکبر اسکوروالا با حضور استاد برجسته موسیقی کشور همایون خرم که خود اهل بوشهر است، تقدیر می‌شود.
دبیر ستاد بزرگداشت روز بوشهر گفت: برنامه‌های روز بوشهر از جمله جشنواره عکس و گرافیک روز بوشهر با همکاری شهرداری، شورای شهر، موسسه فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.
وی عنوان داشت: اگرچه استقبال دستگاه‌های اداری در ارتباط با برگزاری آیین‌های گرامیداشت روز بوشهر کمرنگ است اما مردم خوب استقبال کردند و خوشحالیم که برنامه‌های روز بوشهر را مردمی کرده‌ایم.
محمدی باغ‎ملایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره به صورت منطقه‌ای در حوزه خلیج فارس با موضوع ساحل‌نشینی و خلیج فارس از اهداف سال آینده ما در بخش جشنواره عکس و گرافیک است که نمایشگاه آن در استان‌های همجوار برگزار می‌شود.