- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

با حضور وزیر نفت؛ همایش ملی توسعه پایدار در عسلویه برگزار می‌شود

به گزارش عسلویه نیوز؛ سید‌پیروز موسوی ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی از موقعیت ویژه و ممتازی در صنعت نفت برخوردار است و رشد و توسعه پارس جنوبی در موفقیت صنعت نفت تاثیر بسزایی دارد و در چند سال اخیر شاهد رشد قابل‌قبولی در این عرصه هستیم.
وی افزود: تحقیق و پژوهش نقش مهمی در توسعه دارد و این امر مهم در پارس جنوبی از جایگاه خاصی برخوردار است و تمام تلاش و فعالیت خود را در این راستا به کار گرفته‌ایم.
مدیر‌عامل پارس جنوبی از برگزاری دومین همایش ملی توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی‌محور منطقه ویژه پارس با حضور وزیر نفت خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش مهم و ارزشمند طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در پارس جنوبی برگزار می‌شود.
موسوی تصریح کرد: معاونان وزیر و مدیران عامل شرکت‌های اصلی و برخی مدیران ارشد وزارت نفت در این همایش حضور دارند و درباره اهمیت منطقه ویژه پارس مطالب خود را در قالب سخنرانی و ارائه مقاله بیان می‌کنند.
وی اضافه کرد: پیش از این مقرر شده بود که این همایش در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن انجام شود که به دلیل همزمانی با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، زمان همایش به ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه تغییر یافت.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ادامه داد: چالش‌ها، محدودیت‌ها، تعارض‌ها، حساسیت‌ها و دغدغه‌های مرتبط با توسعه فازهای پارس جنوبی در این همایش بزرگ و مهم توسط مدیران ارشد، کارشناسان و متخصصان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.
موسوی گفت: در واقع این همایش ساز و کاری را دنبال می‌کند تا با هم‌اندیشی و تقویت تفکر کل‌نگر، تبیین چالش‌ها و کمک به بازنگری و تبیین جایگاه و ساختار و الگوی کلان مدیریتی منطقه ویژه، فرآیندهای کلی و عملیات پشتیبانی مرتبط با توسعه فازهای پارس جنوبی و بهره‌برداری مطلوب از این مخزن مشترک به گونه‌ای محقق شود که محیط پیرامونی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حفظ تمام الگوهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شهرنشینی به حیات صنعتی و متحول شده خود به نحو شایسته‌ای ادامه دهد.
وی عنوان داشت: در راستای اصلاح وضع موجود و در راستای پیشگیری از بروز یک معضل بزرگ و فراگیر، برگزاری همایش‌های علمی کاربردی و هدفمند سالانه می‌تواند به عنوان یک ابزار ارزشمند از طریق اطلاع‌رسانی، تولید و تبادل دانش و ایجاد همگرایی در آرا و نظریات ذی‌نفعان کلیدی فرآیند توسعه نقش مفید و موثری ایفا می‌کند.
مدیر‌عامل پارس جنوبی بیان داشت: امروز تمام دنیا به قدرت و اقتدار ایران اسلامی اذعان دارد و صنعت نفت نیز با غلبه بر تحریم‌ها به سمت پیشرفت روزافزون در حرکت است و امیدوار هستیم روز‌به‌روز شاهد موفقیت بیشتری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی باشیم.