- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر: نمی توانم پارس جنوبی را زیرسئوال ببرم

عسلویه نیوز: هوشنگ شریفی در پاسخ به خبرنگاری که درخصوص آسیب های پارس جنوبی به محیط زیست و منابع طبیعی منطقه از وی سئوال کرده بود اظهار داشت: ما نمی توانیم جلوی پیشرفت کشور را بگیریم. البته پارس شمالی را هم به پارس جنوبی اضافه کنید.


وی با اشاره به کمک ۶۴ میلیارد تومانی دولت در سفر سوم به استان بوشهر افزود: همین میزان کمکی که به استان شده به دلیل آسیب هایی بوده که پارس جنوبی به محیط زیست منطقه وارد کرده است.


شریفی با بیان این که انجام هر پروژه بزرگ معایب و مزایای خاص خودش را دارد ابراز داشت: کشور نباید از غافله عقب بماند ولی باید کوشش کنیم تا محیط زیست حداقل آسیب را از این جریان ببیند.


وی درخصوص پارس شمالی گفت: با توجه به تجربیاتی که از پارس جنوبی کسب کردیم نمی گذاریم برخی اتفاقاتی که در پارس جنوبی روی داده است در پارس شمالی نیز تکرار شود.

پس از کشیده شدن فنس دیگر چیزی در دست ما نیست

شریفی در ارتباط با پرونده زمین هایی که تاکنون در پارس جنوبی تعیین تکلیف نشده اند اظهار داشت: تا زمانی که دور منطقه ویژه فنس نکشیده بودند ما در حال پیگیری این پرونده ها بودیم ولی پس از کشیده شدن این فنس ها، قوانین مربوط به مناطق ویژه اعمال شده و پرونده ها نیز در اختیار مسئولین مربوطه در این منطقه قرار گرفت و ما از آن ها بی اطلاعیم.