- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

شهروندان با کاشت نهال گام موثری در توسعه فضای سبز بردارند

“عسلویه نیوز” رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه خواستار کاشت یک اصله نهال توسط شهروندان در جهت توسعه فضای سبز شد.IMG_7185 [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” احمد بازیار افزود : با کاشت نهال و توجه به درختکاری در هفته مناع طبیعی ضمن تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی ، فرهنگ سازی های لازم برای توجه به درختکاری و محافظت از درختان در طول سال انجام می شود .

وی یادآور شد : با توجه به اهمیت و جایگاه درختان در زندگی انسان‌ها، روز درختکاری در ایران آغاز هفته منابع طبیعی است که در راستای حفاظت، صیانت و گسترش این موهبت الهی فعالیت‌های مختلف و مفیدی در این هفته در شهرستان انجام می شود.

وی افزود: کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در آموزه‌های دینی ما مورد تاکید زیادی قرار گرفته است و نمی توان تاثیرات مثبت درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی خود را نادیده بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه تصریح کرد: این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی به عنوان میراث ملی و انتقال آن به نسل‌های آینده و نیز در راستای گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی انجام می شود.

وی افزود: با عنایت به اهمیت پایداری عرصه های طبیعی، از کلیه شهروندان فهیم توقع داریم در هفته منابع طبیعی بعنوان یک اقدام ملی خدا پسندانه، به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشته و در این راستا با کاشتن حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه فضای سبز این شهر گامی مثبت و مؤثر بردارند و دیگران را نیز مشوق باشند و در تحقق شعار منابع طبیعی، سرمایه ملی گام برداریم و از آن حفاظت نماییم بدون تردید منابع طبیعی همواره به منزله زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی داشته و باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم که پرسنل شهرداری عسلویه ، معاون و تعدادی از کادر ادرای دانشگاه علمی کاربردی عسلویه ، اعضاء گروه مردم نهاد نبض زمین و تعدادی از دانش آموزان مقطع دبیرستان های پسرانه و دخترانه عسلویه حضور داشتند ۳۰۰ اصله درخت در پارک ستاره خلیج فارس عسلویه و دگیر نقاط این شهر کاشته شد.