- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

انتشار ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز؛ احمد قلعه‌بانی پیش از ظهر امروز در دومین همایش ملی توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی‌محور منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته و شاهد توسعه روز‌افزون این میدان بزرگ هستیم.
وی افزود: برگزاری همایش توسعه پایدار و دانایی‌محور گام ارزشمندی در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در صنعت نفت است و انتظار داریم که نتایج حاصل از این همایش ارزشمند باشد.
معاون وزیر نفت با اشاره به تلاش و فعالیت شبانه‌روزی در راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی خاطرنشان کرد: تمام توان و ظرفیت خود را به کار بسته‌ایم تا همه فازهای پارس جنوبی تا پایان سال ۹۳ به بهره‌برداری کامل برسند.
قلعه‌بانی تصریح کرد: بدون تردید راه‌اندازی کامل همه فازها ارزش بسیار زیادی دارد و همه باید تلاش کنیم تا این مهم هر چه زودتر انجام شود.
وی همچنین از انتشار اوراق مشارکت خبر داد و عنوان داشت: اوراق مشارکت ریالی و ارزی برای فازهای در دست توسعه پارس جنوبی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان منتشر می‌شود.
این مقام مسئول ابراز داشت: در سال جاری طبق برنامه باید هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ارزی عرضه می‌شد، اما با تمهیدات در نظر گرفته شده، بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عرضه شد.
قلعه‌بانی اضافه کرد: از هفته آینده مطابق با آیین‌نامه بانک مرکزی، فروش اوراق مشارکت ارزی آغاز و فروش بخشی از این اوراق به سال آینده موکول می‌شود و بدون تردید با فروش اوراق می‌توانیم در راه‌اندازی فازها اهتمام جدی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: امروز مجموعه وزارت نفت با همه توان و انرژی برای پیشرفت هر چه بیشتر تلاش می‌کند و این امر در پارس جنوبی به بهترین شکل مشاهده می‌شود.
مدیر‌عامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: تکمیل فازهای پارس جنوبی در مدت ۳۵ ماه از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت است و با تلاشی که مشاهده می‌شود این امر دور از دسترس نیست.