- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

وزیر نفت رئیس مجمع عمومی شرکت‌های اصلی تابعه وزارت نفت شد


"عسلویه نیوز"همزمان با تصویب ۷ ماده از قانون تاسیس وزارت در جلسه علنی امروز (۱۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، به عنوان رئیس مجمع عمومی نمایندگان صاحبان سهام شرکت‌های اصلی تابعه وزارت نفت انتخاب شد.


به گزارش "عسلویه نیوز" به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرکل امور مجلس وزارت نفت به شانا گفت: با تصویب ماده ۵ طرح قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، مقرر شد که اعضای هیئت مدیره شرکت‌های اصلی زیرمجموعه وزارت نفت با معرفی وزیر نفت و با تصویب مجمع عمومی نمایندگان صاحبان سهام این شرکت‌ها با حکم وزیر منصوب شوند.

بر پایه این گزارش، با تصویب این ماده، اعضای هیئت مدیره شرکت‌های اصلی تابعه از میان خود یک نفر را برای احراز سمت مدیرعامل شرکت‌ پیشنهاد می‌کنند که با موافقت و حکم وزیر به این سمت منصوب می شود.

به گفته سخاوت اسدی، تا کنون رئیس جمهوری به عنوان رئیس این مجمع بوده است.

مدیرکل امور مجلس وزارت نفت از تصویب جزئیات ۷ ماده از طرح قانون تاسیس وزارت نفت امروز (۱۷ اسفند) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این هفت ماده شامل شرح وظایف اصلی وزارت نفت در زمینه امور حاکمیتی، اجرایی و نظارتی، بین المللی، منابع انسانی و فناوری است.

وی تصریح کرد: هفت ماده دیگر این طرح در جلسه بعدی مجلس در روز یکشنبه (۲۱ اسفند) بررسی می شود.

طرح قانون تاسیس وزارت نفت دومین طرح است که پس از تصویب آن در مجلس، طرح مربوط به اساسنامه شرکت ملی نفت ایران تقدیم مجلس می شود.