- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بیش از ۵۳‌هزار نفر در پارس جنوبی اشتغال دارند

به گزارش عسلویه نیوز؛ موسی سوری بعد‌از‌ظهر امروز در حاشیه بازدید از فازهای در دست احداث در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش دولت و مجموعه وزارت نفت برای توسعه و رشد پارس جنوبی بی‌نظیر است و هیچگاه به این میزان طرح و پروژه همزمان در پارس جنوبی نداشته‌ایم.
وی افزود: هم‌اکنون در تمام فازهای باقیمانده در پارس جنوبی در حال انجام فعالیت هستیم و پیشرفت فازها به مراحل حساسی رسیده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون شرکت نفت و گاز پارس بیش از ۴۷ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد.
مدیر‌عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه بیش از ۵۳‌هزار نفر در پارس جنوبی اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته در فازهای در حال توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی و دیگر پروژه‌های فعال در منطقه عسلویه ۴۱‌هزار نفر شامل ۲۹ درصد نیروی بومی و ۷۱ نیروی انسانی غیربومی مشغول به کار بودند که هم‌اکنون این میزان به ۵۳‌هزار نفر رسیده است.
سوری از فعالیت ۵۰‌هزار ایرانی در سال جدید در پارس جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به حجم پروژه‌های موجود، سال آینده بیش از ۵۰‌هزار نفر در شرکت نفت و گاز پارس مشغول به کار خواهند شد، ضمن آنکه تلاش می‌کنیم بر اساس قانون، ۵۰ درصد آنان از نیروهای بومی منطقه جذب شوند.
وی ابراز داشت: توسعه میدان گازی پارس شمالی اولویت بعدی شرکت نفت و گاز پارس است و اولویت این شرکت، توسعه هر چه سریع‌تر میدان مشترک پارس جنوبی است، زیرا با درآمدهای حاصل از فروش گاز و فرآورده‌های گازی این میدان می‌توان بخشی از آن را در میدان‌های پارس شمالی، گلشن و فردوسی هزینه کرد.
مدیر‌عامل پارس جنوبی از تقاضای شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون تقاضا برای مشارکت در توسعه میدان گازی پارس جنوبی از سوی کشورهای خارجی وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم در انجام مأموریت‌های خود موفق شویم.
سوری افزود: عزم دولت برای رشد و توسعه پارس جنوبی جزم است و شاهد همت مضاعف و کار مضاعف هستیم و امیدواریم با همه ظرفیت موجود برای رشد و رونق منطقه تلاش کنیم