- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دولت برنامه ای برای کنترل بازار شب عید ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر این که آرامش در بازار شب عید ضرورت دارد، از نحوه مدیریت دولت برای کنترل بازار انتقاد و تأکید کرد: دولت هیچ برنامه ای برای کنترل بازار شب عید ندارد. عسکر جلالیان با ضروری خواندن آرامش بازار در آستانه سال نو گفت: دولت برنامه ای برای کنترل بازار شب عید ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر این که آرامش در بازار شب عید ضرورت دارد، از نحوه مدیریت دولت برای کنترل بازار انتقاد و تأکید کرد: دولت هیچ برنامه ای برای کنترل بازار شب عید ندارد.
عسکر جلالیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان این که در آستانه سال نو دولت باید اطمینان و آرامش را به بازار تزریق کند، گفت: در دو سال گذشته دولت هیچ اقدامی در جهت اطمینان بخشیدن به بازار انجام نداده است.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی افزود: متولیان بازرگانی کشور باید در آستانه سال نو برای آرامش بازار اقدام های ویژه انجام دهند و بازار عرضه و تقاضا با نظارت مناسب کنترل شود.
وی با تأکید بر این که اگر بازار رها شود، عرصه به دست سودجویان می‌افتد و دلالان نرخ برخی کالاها را تعیین می کنند، ادامه داد: مردم از این که بازار در دست دلالان باشد به شدت اظهار نگرانی می کنند.
جلالیان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت های اخیر به علت مدیریت نامناسب بازار است و اگر متولی بازرگانی جامعه مدیریت صحیح را در بازار اعمال می‌کرد، تورم موجود در جامعه به این میزان نبود.
وی یادآور شد: البته افزایش قیمت ها در آستانه سال نو در سراسر جهان رخ می دهد اما کشوری موفق است که با نظارت قوی این افزایش قیمت ها را کنترل کند.
جلالیان دولت را متهم به بی برنامگی در کنترل بازار کرد و گفت: متأسفانه دولت هیچ برنامه خاصی برای کنترل بازار شب عید ندارد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس ثبات قیمت را در آستانه سال نو ضروری برشمرد و افزود: دولت باید تدبیری کند تا در روزهای باقی مانده از سال با افزایش نظارت ها قیمت ها را کنترل کند.