- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان

عسلویه نیوز” مدیرعامل منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان

به گزارش “عسلویه نیوز” مسعود نصوری صبح امروز جمعه در نشست راهبردی ستاد مدیریت بحران کشور اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در کشور است و در سال جاری به موفقیت‌های بسیار خوبی در این منطقه رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به موقعیت بسیار راهبردی حوزه‌های عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی و ضرورت ارتقای وضعیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در این منطقه تصریح کرد: در حال تدوین و طراحی نظام‌نامه مدیریت بحران منطقه ویژه پارس هستیم و این مهم اهداف بلندمدت نظام در راستای توسعه صنعت نفت کشور را محقق خواهد کرد.

نصوری با بیان اینکه ۲۸ فاز گازی و بیش از ۳۰ واحد پتروشیمی در حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس در حال احداث است ادامه داد: در گستره ۴۶ هزار هکتاری منطقه ویژه پارس، همسو با طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، زیرساخت‌های لازم برای صیانت و محافظت از این سرمایه کشور، با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی به منظور کنترل بحران و رفع خطرات آسیب‌پذیری تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اقتدار ایرانی و اندیشه اسلامی در این منطقه حاکم است و جوانان تلاشگر و توانمندان داخلی در حال پایه‌ریزی و اجرای مدل «توسعه در تحریم» برای اعتلای صنعت بالنده نفت کشور هستند.

نصوری با اشاره به آمادگی و توان HSE ارشد منطقه ویژه پارس یادآور شد: از قابلیت نیروهای توانمند و با تجربه‌ای برخورداریم که در این زمینه علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه HSE، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مانورها و رزمایش‌های متعددی نیز در تمام حوزه‌های عملیاتی در حال انجام است و این موجب شده تا توانایی و آمادگی نیروهای موجود در منطقه ویژه برای کنترل و مدیریت بحران افزایش یابد.

وی افزود: سالانه بیش از ۴ هزار نفر در مرکز آموزش HSE منطقه ویژه پارس آموزش‌های لازم را می‌بینند و برنامه ما برای آموزش این تعداد در سال آینده نیز تدوین شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان خبر داد و با اشاره به طرح‌های پدافندی این سازمان به منظور افزایش آمادگی مدیریت بحران در حوزه عسلویه و کنگان یادآور شد: مرکز اورژانس هوایی در حوزه شهرستان کنگان از جمله این طرح‌هاست که برای ساخت و بهره‌برداری از آن ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

نصوری بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز، علاوه بر کنترل حوزه منطقه ویژه، در یک شعاع ۳۰۰ کیلومتری نیز می‌توان خدمات پدافندی و رفع حوادث احتمالی را پوشش داد.

وی اذعان کرد: علاوه بر حوزه هوایی و خشکی، در حوزه دریایی نیز برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و مدونی در حال انجام است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.