- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدرسه کالو در تعطیلات نوروز باز است

 عبدالمحمد شعرانی بعد از ظهر امروز در بازدید خبرنگاران استان بوشهر از مدرسه کالو اظهار داشت: مدرسه کالو با تلاش دانش‌آموزان و معلم خود به شهرتی جهانی دست پیدا کرد و امیدوار هستیم بتوانیم در ارتقای همه‌جانبه این مدرسه موفق شویم.
وی افزود: همه روزه شاهد حضور مردم از نقاط مختلف کشور در این مدرسه هستیم و حتی بازدیدکنندگان زیادی نیز از سایر کشورهای جهان به مدرسه کالو می‌آیند و پشت نیمکت‌های دانش‌آموزان می‌نشینند.
این معلم و مدیر مدرسه کالو خاطرنشان کرد: در سال جاری با حمایت مسئولان موفق شدیم موزه مدرسه کالو را راه‌اندازی کنیم و تمام نامه‌ها و ایمیل‌ها و خبرهایی که از کالو منتشر شده در این نمایشگاه و موزه به مردم و بازدیدکنندگان عرضه می‌شود و استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمده است.
شعرانی تصریح کرد: به لطف این مدرسه هم‌اکنون شاهد آسفالت شدن روستای کالو هستیم و حتی ساختمان مدرسه نیز توسط خیر عزیز و هم‌استانی حاج اسد سعادتمند بازسازی شده و مدرسه کوچک قدیمی به عنوان کتابخانه و موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: همه مسئولان از کالو حمایت کرده‌اند و به‌ویژه مدیران پارس جنوبی حمایت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و رئیس جمهور محبوب و مردمی نیز این مدرسه و این حقیر را مورد لطف قرار داده‌اند.
معلم کوچکترین مدرسه جهان در ادامه با بیان اینکه مدرسه کالو در تعطیلات نوروز باز است یادآور شد: از ابتدای تعطیلات نوروز در این مدرسه نمایشگاه عکس کالو را برپا می‌کنیم که بدون تردید استقبال زیادی از آن می‌شود.
شعرانی در تشریح جزئیات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه عکس با عنوان “تقکر بومی، نگاه جهانی، مدرسه ما ” از نخستین روز عید نوروز تا پانزدهم فروردین ماه در کوچک‌ترین مدرسه دنیا و در کنار خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ عکس برگزیده و باکیفیت از عکاسان برجسته کشوری که در رسانه‌های برتر انعکاس داشته به اضافه تعدادی از عکس‌های جدید و منتشر نشده در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.
شعرانی بیان داشت: پخش کلیپ‌هایی از انعکاس محلی و بین‌المللی فعالیت‌های این مدرسه و برپایی کارگاه آموزشی و همچنین برگزاری مسابقه پرواز بادبادک‌ها نیز در کنار این نمایشگاه انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز نخستین دوره این نمایشگاه برگزار شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت.
شعرانی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده بهینه کنیم و هر کس تلاش کند موفقیت را به دست می‌آورد.