- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اقدام قابل تحسین امام جمعه ای مردمی و محبوب

امام جمعه آبدان در اقدامی قابل تحسین ضمن انتشار نقد یکی از مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی خود به وی پاسخ داد.
به گزارش “عسلویه نیوز”  مدیریت سایت نورالارض، پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهر آبدان همواره نقدها و دیدگاههای مخاطبین خود را مستقیماً در اختیار حجهالاسلام والمسلمین محمد حمیدی نژاد امام جمعه این شهر قرار می دهد تا در صورت لزوم و تشخیص وی به آنها پاسخ داده شود.
نقد مخاطب نورالارض و پاسخ امام جمعه آبدان درخصوص بیداری اسلامی و اوضاع کشور سوریه به نقل از “نورالارض” در زیر آورده شده است:

سخنان امام جمعه آبدان در مورد بیداری اسلامی در خطبه های نماز جمعه ۲۸ بهمن ماه سالجاری:
…ما می بینیم که عربستان و قطر دو کشوری که این روزها دست به دست هم داده اند به عنوان دو نوکر آمریکا برای اینکه حکومت سوریه را به قول خودشان سرنگون کنند. هدف شان چیست؟ هدف آمریکا و اسرائیل از اینکه این دو کشور را به جان سوریه انداخته اند این است که شاید بتوانند محور تهران دمشق بیروت را نابود کنند. حکومت سوریه را تغییر بدهند و بعد با نابودی مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین شاید بتوانند اسرائیل را نجات بدهند. اما اینها همه خیال خام است مردم آگاه سوریه آگاهند، می دانند که توطئه می کنند این کشورهایی که طرفدار امریکا و اسرائیل هستند. با آگاهی مردم این توطئه ها خنثی خواهد شد.

نظر مخاطب با نام mina
با عرض سلام خدمت امام جمعه محترم
با خواندن خطبه نماز جنابعالی بسیار خوشحال شدم که مردم دیّر فرصتی برای اندیشیدن به فضائل اخلاقی هر روز جمعه دارند. نکته ای به نظرم آمد تا خدمت شما بگویم؛ مردم سوریه بیش از چهل سال است که تحت حکومت خاندان بشار هستند و بشدت تحت فشار. از شما سئوال دارم آیا در سوریه بهتر از اینان رجلی نیست تا کشور را اداره نماید یا به نوبت از استعدادهای خود برای خدمت به کشورشان بهره ببرند. شما می دانید مردم سوریه حق فروش املاک خود را ندارند حتی اگر یک زمین به چند نفر به ارث برسد؟ شما می دانید که سوریه نوکر روسیه است و روسیه در آن کشور پایگاه نظامی دارد و هر ساله خرید مقادیر زیادی سلاح را به دولت سوریه تحمیل می کند؟ اگر بشار اسد اقدام به ترور رفیق حریری نمی کرد و یا قاتلان او را تسلیم دادگاه بین المللی می کرد این جنگ داخلی سر نمی گرفت. خواهش می کنم مردم را یک جانبه از اخبار آگاه نکنید و اخبار را کامل بیان فرمایید البته اگر از از دست دادن مقام خود نمی ترسید و دنیا پرست نیستنید.
با احترام

پاسخ امام جمعه آبدان
با عرض سلام خدمت عزیزی که با نظر دادن در مورد صحبتهای اینجانب بنده را مورد عنایت خویش قرار دادند.
با تشکر و قدردانی از شما نکته ای خدمت شما عرض می کنم: آنچه این روزها(منظور بعد از بیداری اسلامی و به خطر افتادن رژیم صهیونیستی است) در سوریه می گذرد مسائل جدیدی است که تاکنون نبوده است. ما در صدد حمایت از بشار اسد یا حکومت سوریه و یا تائید این سبک حکومت نیستیم. آنچه برای هر مسلمانی مهم است و باید به آن آگاهی داشته باشد و به آن بپردازد تشخیص توطئه دشمن و شناخت دشمن و پیدا کردن راه مبارزه با آن می باشد. امریکا و اسرائیل امروزه مهمترین دشمنان اسلام و مسلمین می باشند و آنچه برای آنها مهم است محو اسلام حقیقی و سلطه بر جهان است و برای این منظور هر کاری بتوانند انجام می دهند. وظیفه مهم هر مسلمانی نیز این است که تا می تواند در مقابل توطئه های دشمنان اسلام و به خطر افتادن اسرائیل و سقوط دیکتاتورهای حامی اسرائیل احساس مسئولیت کند. پابرجا بودن حکومت بشار اسد که ضد اسرائیل است برای امریکا و اسرائیل بسیار خطرناک است و به همین منظور آنها با کمک مزدورهای خود یعنی عربستان و قطر سعی می کنند با ساقط کردن حکومت بشار اسد شخصی که با آنها هماهنگ باشد و بتواند منافع اسرائیل را تأمین کند جایگزین نمایند. در این صورت است که هر مسلمانی وظیفه دارد با این توطئه مقابله کند و این به معنای تائید بشار اسد نیست. اگر کسی خیال کند که امریکا و اسرائیل بشار اسد را ساقط کنند و بعد به جای مردم فردی بهتر را جایگزین نمایند خیلی ساده لوحانه می باشد. با توجه به مسائل پیش آمده در منطقه واضح است که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد. حتی در کشورهای دیگر هم که مردم نظام را ساقط کرده اند امروز می بینیم که امریکا و اسرائیل و متحدان آنها اجازه نمی دهند مردم خود حاکم را تعیین نمایند. البته دراین رابطه حرف بسیار است ولی مجال گفتن نیست.
موضوع دیگر اینکه بنده مقامی ندارم که از دست دادنش نگرانم کند و برای بدست آوردن دنیا هم شغل های دیگری هست که انسان را زودتر به دنیا می رساند. امیدوارم باز هم ازالطاف حضرتعالی بهرمند شویم. با تشکر

گفتنی است حجهالاسلام والمسلمین محمد حمیدی نژاد از جمله مسئولین انتقادپذیر و دارای ظرفیت آبدان است که همواره با اهمیت به نقش رسانه ها بویژه در فضای مجازی تعامل بسیار خوبی با خبرنگاران داشته و نسبت به نشر نظرات موافق و مخالف خود در این پایگاه خبری تحلیلی نیز با دید باز برخورد نموده است که این عامل موجب محبوبیت وی در بین اهالی آبدان با گرایش ها و دیدگاههای مختلف گردیده است.