- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نخستین همایش استانی ریاضی در عسلویه برگزار شد

عسلویه نیوز” نخستین همایش استانی ریاضی در عسلویه برگزار شد. [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین برگزاری همایش بزرگ ریاضی در عسلویه اظهار داشت: پژوهش و تحقیق یک امر مهم در آموزش و پرورش است و به هر میزان به پژوهش اهمیت بیشتری بدهیم به موفقیت بیشتری می‌رسیم.

محمد عالی‌حسینی افزود: در استان بوشهر طی دو سال گذشته شاهد برگزاری همایش‌های پژوهشی و تحقیقاتی هستیم و رشد خوبی در این عرصه را شاهد هستیم.

وی با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران این طرح پژوهشی بیان کرد: برنامه‌های سند تحول بنیادین هم دقیقا” در همین راستاست زیرا در این سند از معلم و دانش‌آموز به عنوان پژوهنده یاد می‌شود.

استاد ریاضی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز در زمینه پیشینه علم ریاضی و تاثیر آن در زندگی و نشاط انسان سخنانی را بیان کرد.

سرکار خانم مقرب افزود: باید بنیه علمی دانش‌آموزان را در دوران دبستان و راهنمایی تقویت کنیم و بویژه در علوم پایه باید تلاش بیشتر و دقیق‌تری انجام شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش عسلویه نیز با تجلیل از دست‌اندرکاران این همایش که برای نخستین بار در عسلویه برگزار شده خاطرنشان کرد: در منطقه عسلویه که به عنوان پایتخت اقتصادی کشور مطرح است؛ باید اینچنین همایش‌هایی برگزار شود تا دانش‌آموزان ضمن استفاده از تجربیات همدیگر با پیشرفت‌های بی‌نظیر صنعت گاز و پتروشیمی در این منطقه آشنا شوند.

اسماعیل احمدی ابراز امیدواری کرد این همایش قدم مثبتی در راستای استعدادیابی دانش‌آموزان منطقه و در نهایت پیشرفت استان زر خیز ایران اسلامی باشد .

در این همایش از بین ۱۶۵ طرح استانی، در مرحله پایانی شش اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد که برگزیدگان، آثار و دستاورهای علمی خود را ارائه کردند.