- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عضویت وکیل پرونده فساد ۳۰۰۰ میلیاردی در هیأت قانون اساسی با حکم احمدی نژاد

قانون- به دنبال انصراف وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی از وکالت در این پرونده، دفاعیات متهم ردیف اول به جلسه بعد موکول شد.

به گزارش قانون، صبح امروز دومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی با حضور متهمان، وکلای آنها،‌ دادستان و نماینده وی به ریاست قاضی ناصر سراج برگزار شد.

در این جلسه متهم ردیف اول زمانی که در جایگاه قرار گرفت اعلام کرد که در غروب چهارشنبه گذشته به وی گفته‌اند که وکیلش از وکالت در این پرونده انصراف داده است و طی تماسی با وکیل خود، وی دلیل این انصراف را مشغله و سفر به خارج از کشور عنوان کرده است.

قاضی سراج در این باره اظهار کرد: وقتی وکیل امنیتی می‌گیرید نتیجه‌اش همین است و «مه‌آفرید امیرخسروی» در پاسخ گفت: من نمی‌دانستم این وکیل امنیتی است.

امیرخسروی به دلیل انصراف وکیلش از حضور در این پرونده از دادگاه خواست که با درخواست استمهال وی برای تعیین وکیل موافقت کند که این درخواست مورد موافقت دادگاه قرار گرفت.

در این خصوص نماینده دادستان نیز بعد از اظهارات متهم ردیف اول اظهار کرد: وکیل مدافع مه‌آفرید امیرخسروی مدتی خارج از کشور بود و در بازگشت به ایران به دادستانی آمد و گفت برخی دوستان عنوان کردند حق‌الوکاله من به دلیل دفاع از خسروی حرام است و این آقای وکیل هم با همین استدلال اعلام استعفا کرد.

اما نکته جالب در این خصوص تقارن انصراف قاسم شعبانی وکیل متهم ردیف اول پرونده سه هزار میلیارد با انتصاب وی در هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی از سوی رییس جمهور است.

شنیده‌های خبرنگار قانون از دلیل استعفای قاسم شعبانی از وکالت متهم اصلی پرونده فساد عظیم بانکی حکایت از آن دارد که وی به دلیل انتصابش به عنوان عضو هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی از سوی رئیس جمهور، از ادامه وکالت در این پرونده که می‌توانست شائبه دخالت یا حمایت دولت از متهم را در این پرونده تقویت کند، انصراف داده است.

گفتنی است خبرنگار قانون با قاسم شعبانی تماس گرفت اما وی از پاسخگویی به این مسئله در این مقطع زمانی امتناع و آن را به بعد موکول کرد.

قاسم شعبانی پیشتر وکالت متهم پرونده زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی-کانادایی را به عهده داشت.

توضیح: عکس مندرج در خبر مربوط به جلسه اول رسیدگی به پرونده فساد عظیم بانکی است که در آن قاسم شعبانی به دفاع از متهم ردیف اول این پرونده می‌پردازد.